چند اشتباه در طراحی لوگو

باور های اشتباه طراحی لوگو

چند باور اشتباه در طراحی لوگو

دوست داشتید اگر آرم و لوگوی شما توانایی سخن گفتن داشت چه چیزی را به بیننده بگوید و چه مفهومی را منتقل کند؟ ممکن است شما مقالات زیادی در مورد طراحی لوگوهای خوب یا بد خوانده باشید اما چند باور های اشتباه در طراحی لوگو وجود دارد که طراحان لوگو همگی در آن اتفاق نظر دارند. در این مطلب از سری مطالب های یادداشت آنکادر، باورهای غلطی که در هنگام طراحی لوگو وجود دارد را بیان می کنیم.

باور های اشتباه طراحی لوگو

1. لوگو باید نشان دهنده فعالیت شما باشد.

فکر می کنید پرچم یک کشور چقدر از بازگوکننده فرهنگ و یا تاریخ آن کشور می باشد؟ طراحی لوگو نیز دقیقا همین نقش را برای تجارت شما دارد پس نیازی نیست که تاریخ و یا داستان تجارت شما را بیان کند.
لوگوی شما باید بتنواند به خوبی شرکت شما را از بقیه کسب و کار ها جدا نماید، دقیقا کاری که یک پرچم برای کشورش انجام می دهد. برای مثال طراحی لوگو شرکت های بزرگی همچون اپل، نایکی و کوکاکولا هیچ توضیحی در مورد نوع فعالیتشان به بیننده انتقال نمی دهند.

2. لوگو حتما باید تصویر داشته باشد

یکی دیگر از باور های اشتباه طراحی لوگو این است که لوگو حتما باید تصویر داشته باشد! اما الزاما ضروری نیست لوگو حتما دارای اشکال و تصاویر باشد. لوگوی بسیاری از شرکت ها فقط نوشته و تایپوگرافی تاثیرگذار و جذاب است.این به این معنی نیست که استفاده از عکس در لوگو اشتباه است چراکه بعضی اوقات یک تصویر بهتر در ذهن مخاطب می ماند تا آرم شرکت. حتی بعضی اوقات تصویر استفاده شده شکلی است که ممکن است به موضع و فعالیت شرکت هم ارتباطی نداشته باشد ولی از نظر گرافیکی زیبا و جذاب است و در ذهن ماندگار خواهد بود.

۶ نمونه از لوگو های پولساز در جهان
بیشتر بخوانید

پیشنهاد می  شود در طراحی لوگو خود زمانی از تصویر استفاده کنید که نیاز به انتقال یک مفهوم کوتاه و به یاد ماندنی دارید. ولی انتخاب نوشته و تایپوگرافی هم انتخاب خوبی برای لوگو است.

طراحی لوگو

3. از باور های اشتباه طراحی لوگو؛ طراحی لوگو باید شامل نشانی از صنعت مربوطه باشد

نمونه ی لوگو به این شکل معمولاً در صنعت ساختمان دیده خواهد شد. برای مثال لوگوهایی با شکل تپه و درخت ممکن است برای شما آشنا باشد و یا در صنعت پوشاک ممکن است طراحی لوگو به صورت فونت های فانتزی و سفید انجام شوند.
هدف اصلی طراحی لوگوی شما عموما خلق تفاوت بین شما و رقبایتان می باشد. در صورتیکه شما هم بخواهید مسیر کلیشه ای بروید نیازی به وسواس در طراحی ندارد.

4. طرح لوگوی شما نباید برای یک تاریخ مشخص اختصاص داشته باشد.

هدف شما از طراحی آرم برندسازی و تبلیغ است اگر قرار باشد خیلی زود آن را تغییر دهید و بازسازی نمایید کارآیی تبلیغاتی خود را از دست خواهد داد ولی به این معنی نیست که نباید لوگوی خود را هیچ وقت تغییر دهید. حتی شرکت های بزرگ مانند گوگل هر چند وقت یکبار لوگوی خود را تغییر می دهند ولی شکل اصلی آن را حفظ و تنها با تنوعی کوچک آن را به روز می کنند. این کار سبب می شود شرکت شما شرکتی پویا و با تغییرات جهانی به نظر بیاید.

در نتیجه طراحی لوگوی خود را به گونه ای انجام دهید که پایه ای مناسب برای زمان طولانی با امکان به روز رسانی آن با حفظ پایه ی اصلی وجود داشته باشد.

مدیریت کسب و کار
بیشتر بخوانید

5. در صورتی که تصویر مناسبی دارید نیاز به استفاده از اسم نیست

از دیگر باور های اشتباه طراحی لوگو، عدم نیاز به متن در صورت داشتن تصویر مناسب است. شناخت یک لوگو و جا انداختن آن در ذهن مردم نیاز به تکرار مداوم است. گاهی اوقات ممکن است شرکت های بزرگ از طرح لوگوی خود به تنهایی استفاده کنند چون به خوبی شناخته شده هستند. در صورتی که طرح لوگوی شما یک طرح گرافیکی ساده باشد و فعالیت شما را به خوبی می رساند بازهم نام شرکت را گوشه ای کنار آن قید کنید تا در ذهن مخاطب ماندگار شود.

لوگوی پپسی را به خاطر دارید؟ هیچ نکته خاص و یا مفهوم جادویی پشت این لوگو وجود ندارد . تنها نکته این است که بارها و بارها دیده شده سعی کنید تا جای ممکن نام شرکت را در کنار نام لوگو خود استفاده نمایید تا به همراه هم شناخته شوند.

برای دریافت مشاوره با ما در تماس باشید 09144066071

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *