03-min

بروشور چیست و تاثیر آن بر روی کسب و کار

بروشور چیست و تاثیر آن بر روی کسب و کار

بروشور (Brochure), واژه ای لاتین به معنای متن چاپی با تعداد صفحات معمولا کم که اطلاعاتی درباره‌ی ویژگی های خدمات، کالا و یا هر فعالیتی که نیاز به معرفی دارد را به مخاطب می‌ دهد. بروشورها شامل اطلاعاتی هستند که برای گیرنده مفید بوده و جهت آسان سازی انتخاب محصول توسط مصرف کننده طراحی و صفحه آرایی شده اند. در بروشور معمولا به ارائه جزئیات محصول، خدمات و … پرداخته شده و اطلاعات کاملی را در اختیار مخاطبان قرار می دهد.

بروشورها معمولا ارزان تر بوده و در اندازه های مختلف با تیراژ بالا چاپ می شوند، زیرا قرار است که در میان مخاطبان بی شماری توزیع گردند. گرم کاغذ بروشورها می تواند به دلخواه انتخاب شود، اما معمولا با گرم پایین چاپ می شوند تا هم ارزان تمام شوند هم خواندن آن ها برای مصرف کننده ساده تر باشد.

انواع بروشور

۱. بروشور تک برگی

بروشورهای تک برگی معمولا در يك برگ و در اندازه های مختلف چاپ می‌ شوند. این بروشورها ممکن است يك رو و گاهي دو رو باشند.

۲. بروشور لت‌ دار

بروشورهای لت دار دارای چند صفحه بوده و این صفحات پس از تا زدن به لت تبدیل می شوند. این لت ها ممکن است ۲ لت، ۳ لت، ۴ لت و یا بیشتر باشند. بروشورهای ۲ و ۳ لت از بهترین انتخاب ها برای تبلیغات تجاری است. به دلیل آن که هم خواندنش راحت تر و هم مدت زمان بسیار کمی برای خواندن مطالب آن صرف می شود. این نوع خاص طراحی بروشور چون دارای قابلیت خواندن سریع و آسان دارد و نیز قابل حمل می‌ باشد مناسب معرفی فعالیت‌ های تجاری است.

از ٠ تا ١٠٠ شروع یک استارتاپ
بیشتر بخوانید

 

 

۳. بروشور اسلیپ کیس

از این بروشورها بعنوان پوشه استفاده می‌ کنند و در بعضی اوقات به آن ها فولدر نیز گفته می شود. این فولدرها بعنوان پوشه عمل نموده و برای گذاشتن ورقه های جدا جدا در کنار هم مورد استفاده قرار می‌ گیرند.در چاپ این بروشورها از کاغذهای گلاسه و ایندلبرد ۲۵۰ تا ۳۰۰ گرم استفاده می شود که مقاومت بیشتر و ماندگاری بالاتری داشته باشند.

۴. بروشور فرمی یا کتابچه ای

این نوع بروشورها به صورت کتابچه بوده و دارای صفحات زیادی هستند و ما آنها را به وسیله چسب گرم و منگنه صحافی می کنیم. در بروشورهای فرمی می‌ توان از عکس ها و متن های بیشتری استفاده کرد. در اکثر موارد این بروشورها را با کاتالوگ ها مقایسه می کنند. در ضمن در این نوع بروشور می توانید به طور کامل در مورد کالا و جزییات آن شرح دهید.

 

۵. پمفلت و یا لیفلت

بروشورهای پمفلت و لیفلت بروشورهایی هستند که در تولید آن ها از کاغذهای با گراماژ پایین استفاده شده است. به صورتی که از پمفلت بیشتر در دفترچه های راهنمای کالا و از بروشور لیفلت برای درون جعبه های دارو استفاده می شود. اغلب این دو نوع بروشور به صورت تک رنگ و مشکی چاپ شده و بیشتر اوقات جنبه تبلیغاتی نداشته و فقط برای آموزش به کار می‌ روند.

۶. بروشور ضمیمه (GATE-FOLD)

از این نوع طراحی بروشور به عنوان یکی از عناصر بسیار مهم و کاربردی در بازاریابی استفاده می شود.

روانشناسی رنگ در برندسازی
بیشتر بخوانید

 

۷. بروشور Z-FOLD

این نوع طراحی بروشورها در بیشتر مواقع جایگزین بروشورهای سه لت شده و بیشتر با عنوان طراحی بروشورهای سه لت مورد استفاده قرار می گیرند، به این دلیل که همانند بروشورهایی که سه لتی هستند دارای سه لت و یا سه لایه می باشند.

انواع بروشـور از نظر مدل چاپی و طراحی

  • لت دار
  • سیمی
  • منگنه ای

 

مزایای استفاده از بروشورها

  1. یکی از ابزار های بازاریابی بهینه
  2. معرفی کامل کسب و کار و خدمات
  3. افزایش اعتماد مشتری به کسب و کار
  4. حاوی اطلاعات جامع کسب و کار
  5. مقرون به صرفه بودن بروشور
  6. توزیع آسان

 

طراحی بروشور توسط آنکادر

در طراحی بروشور نکاتی وجود دارد که می‌ توان با توجه کردن به آنها، نتیجه مطلوب و حرفه‌ ای‌ به دست آورد. این موارد در عین سادگی در طراحی بسیاری از بروشورها رعایت نمی کنند و باعث کاهش اثربخشی و تاثیرگذاری بروشور می‌ شوند. بخشی از این نکات شامل موارد زیر است:

  • استفاده از نام کمپانی و آرم آن
  • استفاده از تصاویر مستقیم یا غیر مستقیم با کیفیت بالا و رنگ هایی با تونالیته بیشتر،
  • پیام نمادین توسط فرم، رنگ و یا احتمالا تصاویر، باید سریع و در کوتاه ترین زمان به مخاطب منتقل شود. این خاصیت طراحی کارهای گرافیکی تبلیغاتی است.
  • تا آنجا که امکان دارد از متون کمتر و کاملا به جا استفاده شود.
  • ارزیابی سیستم سازمانی شرکت سفارش دهنده بروشور
  • هر چه احترام به مخاطب بروشور بیشتر باشد، او را در گرفتن خدمات، ترغیب تر می‌کند.

 

برای دریافت مشاوره با ما در تماس باشید 09144066071

انواع موکاپ و کاربردهای آن
بیشتر بخوانید
برچسب ها: بدون برچسب

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *