طراحی پوستر تبلیغاتی

درباره طراحی پوستر چه می دانید؟

همه چیز درباره طراحی پوستر

در این مقاله قصد داریم همه چیز درباره طراحی پوستر تبلیغاتی را با هم بررسی نماییم. بدین منظور نیاز به آشنایی با مفهوم پوستر و کارایی آن در دنیای تبلیغات داریم. همچنین در ادامه به اصول طراحی یک پوستر موفق و برجسته نیز اشاره خواهیم کرد. علاوه بر این به مواردی همچون سفارش طراحی پوستر، نمونه پوستر، سفارش طراحی پوستر به آنکادر را نیز بررسی کرده ایم. با ما همراه باشید.

اگر بخواهیم به زبان ساده پوستر را تعریف کنیم باید بگوییم پوستر صفحات کاغذی هستند که معمولا برای نمایش اطلاعات به صورت عمودی طراحی شده اند. به همین دلیل مناسب‌ ترین اندازه برای طراحی پوستر کمی بزرگتر از ابعاد یک کاغذ A4 است. با این حال پوسترها ممکن است در ابعاد و اندازه‌ های مختلفی به اندازه یک کارت پستال کوچک گرفته تا یک بیلبورد بزرگ تبلیغاتی در بزرگراه‌ ها طراحی شوند! پس از اینکه با مفهوم پوستر و ابعاد و اندازه آن تا حدودی آشنا شدیم باید به سراغ بررسی کارایی آن برویم. پوستر برای اطلاع رسانی یک رویداد مهم و یا تبلیغ یک محصول و یا معرفی یک مکان به کار می‌ رود.

به عبارتی دیگر می‌ توان گفت کاربرد پوستر تا حد زیادی مشابه کاربرد بنرهای تبلیغاتی است. با توجه به کاربرد پوستر، معمولا پوستر ها را در مسیر های پر تردد و اماکنی که مردم در آنجا بیشتر رفت و آمد دارند، نصب می‌ کنند. از جمله این اماکن می‌ توان به رستوران، سینما، فروشگاه‌ ها، ایستگاه های مترو و اتوبوس و … اشاره کرد.

شاید در این صورت شما به جای طراحی پوستر به یاد طراحی بنر بیفتید. باید گفت هنگامی که قصد معرفی یک محصول جدید را دارید و قصد دارید تا عموم مردم از این مطلب، مطلع شوند، بهترین حالت ممکن نصب پوستر به جای بنر است. تجربه ثابت کرده است پوسترها در این اماکن توانایی بیشتری در جذب مردم دارند. اما اینکه یک پوستر چگونه باید طراحی شود تا بتواند مخاطب را در همان نگاه اول جذب کند، مطلبی است که خود نیاز به یک طراح حرفه‌ ای در این زمینه دارد.

طراحی لوگو در بیرجند
بیشتر بخوانید

المان‌ های تشکیل دهنده طراحی پوستر کدام است؟

اگر بخواهیم سراغ بحث طراحی پوستر برویم باید بدانیم عدم اطلاع رسانی موفق و کامل اطلاعات و اخبار مهم در بین مردم شهر و روستا باعث شد تا جای خالی یک ابزار مهم جهت انتقال پیام‌ ها به شیوه موثر بیشتر از قبل احساس شود. درست در میانه جنگ جهانی اول و دوم بود که طراحی پوستر رونق گرفت و کشورهایی که از این روش برای انتقال پیام انتقال کردند توانستند فرصت‌ های بهتری از نظر اطلاع رسانی خلق کنند. یکی از این کشور ها آلمان بود که توسط نازی‌ ها اداره و هدایت می‌ شد. اما برای بررسی اصول طراحی پوستر باید به سراغ عناصر تشکیل دهنده یک پوستر و یا همان المان‌ های تشکیل دهنده آن برویم. این عناصر عبارت است از:

  • ایده پردازی درست در طراحی پوستر

اولین گام به منظور طراحی پوستر، داشتن ایده به منظور اجرای آن بر روی پوستر است. مرحله بعد استفاده از تصاویر و رنگ‌ ها به منظور طراحی پوستر است.

  • استفاده از عکس مناسب

در واقع بیشترین عناصر به کار رفته در یک پوستر، در قالب عکس‌ ها خود را نشان می‌ دهند.

  • عکس صنعتی

در عکس‌ های صنعتی، موضوع عکس به صورت مستقیم و واضح، همان کالای مورد تبلیغ است. به این نوع عکس‌ ها، عکس مستقیم نیز می گویند.

  • عکس تبلیغاتی

این مدل عکس برخلاف عکس صنعتی که در بالا ذکر شد، به صورت غیر مستقیم موضوع را به سمت محصول یا کالای مورد تبلیغ می‌ برد. به همین دلیل به این نوع عکس غیر مستقیم نیز می توان گفت.

طراحی لوگو در مشهد
بیشتر بخوانید

طراحی پوستر آنکادر

تاریخچه طراحی پوستر

لازم به ذکر است تاریخچه طراحی پوستر به اواخر قرن نوزدهم میلادی و به کشور انگلستان مربوط است. اولین پوستر ها در سال‌ های گذشته بر روی چوب طراحی می‌ شدند. اما به تدریج طراحی پوستر دچار تغییر و تحولاتی شد به خصوص در کشور فرانسه یعنی جایی که پدر هنر پوستر یعنی “ژول شره” در آنجا ساکن بود و بالاخره در خلال جنگ جهانی دوم بود که چاپ و طراحی پوستر به کاغذ و مقوا رسید و توانست جایگاه بسیار خوبی در دنیای تبلیغات برای خود پیدا نماید.

اهمیت طراحی پوستر حرفه ای

همانطور که در ابتدا گفتیم از نمونه های رایج ابزار های تبلیغاتی که کسب و کار های مختلف از آن بهره می برند طراحی پوستر حرفه ای است. امروزه پوستر ها از ارزانترین روش های تبلیغات چاپی به حساب می آیند و از تبلیغات در روزنامه ها و مجلات پیشی گرفته اند. البته با توجه به اندازه، ابعاد، طراحی و زمانیکه برای طراحی پوستر صرف می شود هزینه های مختلفی در بر دارد.

محل نصب پوستر ها اصولا اماکن عمومی و محل های پرتردد و شلوغ است. در این صورت می توان روی اطلاع رسانی و دیده شدن تبلیغات تان از این طریق بیشتر از سایر راه های تبلیغاتی استفاده کنید. بیلبورد های تبلیغاتی اصول طراحی و روش های تبلیغات پوستر را دنبال می نمایند و طراحی قالب بیلبورد ها از چهارچوب پوستر پیروی می کنند.

همان طور که گفته شد اگر قرار است پوستر در اماکن شلوغ نصب شود، بهتر است با تعداد تصاویر و نوشته های کم و خوانا انجام شود. زیرا در معابر و محل های پر تردد امکان توقف و صرف زمان برای مطالعه پوستر نیست. از این رو برای انکه یک پوستر موفق عمل کند بهتر است از پرداختن به جزئیات خودداری کنید و کسب اطلاعات بیشتر را به تماس های تلفنی و یا مراجعه به شبکه های اجتماعی واحد خاص ارجاع دهید. با این روش خواهید دید طراحی پوستر، حرفه ای عمل کرده است یا خیر…؟!

آشنایی کامل با لوگو تایپ و ویژگی‌ های آن
بیشتر بخوانید

نکته مهم در مورد طراحی پوستر

از مزایای طراحی های گرافیکی باز بودن دست طراح است که بدون هیچ قاعده و قانونی می توان به خلق تصاویری نو و بدیع پرداخت. طراحان گرافیک اعتقادی به محدودیت ندارند چرا که طراحی کاری بدون مرز است. در طراحی پوستر، طراحی بسته بندی، طراحی بروشور و سایر ابزارهای تبلیغاتی می توان خلاقانه و غیر متعارف عمل کرد تا طرحی زیبا ایجاد کرد.

هدف اصلی پوستر در جوامع اطلاع رسانی می باشد که باید دقت شود برای چه اهدافی قرار است طراحی شود. از طرفی این روز ها در شبکه های اجتماعی پوستر هایی را شاهد هستید که اغلب در ابعاد مربعی ساخته می شود که برای اطلاع رسانی و جلب توجه مخاطب صورت می گیرد.

در پوستر های فضای مجازی بهتر است اطلاعات را در کپشن درج کنید و نیازی نیست هر آنچه که در سر دارید را در پوستر فضای مجازی بیاورید. زیرا هدف اصلی از طراحی پوستر فضای مجازی، جذب مخاطب و ترغیب کردن وی برای دنبال کردن پست در کپشن می باشد. با این حال تیم آنکادر در تمام زمینه های تبلیغات فضای مجازی و محیطی توصیه می کند اطلاعات دست اول را همراه با تصاویر جذاب به مخاطب ارائه نمایید.

برای دیدن نمونه کارها تیم، کافیست نمونه کارهای طراحی پوستر آنکادر را مشاهده کنید.

برای دریافت مشاوره با ما در تماس باشید 09144066071

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *