مفهوم-پنهان-شده-در-لوگوهای-برتر-دنیا

مفهوم پنهان شده در پشت برند های برتر دنیا

مفهوم پنهان شده در لوگوی برند های برتر دنیا

در دنیای تجارت، حرفه ای بودن یکی از اصول اولیه موفقیت است.
اگر می خواهید یکی از برند های برتر دنیا باشید، باید حتما برای تک تک اقداماتتان از طراحی لوگو، گرفته تا رنگ و زاویه هر گوشه را زیر نظر بگیرید. فقط در این صورت است که مشتریان به برند مورد نظر، علاقه پیدا می کنند زیرا تصور می کنند اگر فکری خلاقانه در پشت طراحی این لوگو هست، بدون شک فکری خلاقانه تر در پس راه اندازی این کسب و کار خواهد بود.

از این رو به هنگام طراحی لوگو، شاید بهتر باشد در ابتدا برند های معروف جهانی را بررسی کرد تا با الهام از ایده های آن ها، بتوان لوگو های موثر تر و بهتری را طراحی کرد.

لوگوی-BMW

1. بی ام و ( BMW )

شرکت BMW یکی از برند های برتر دنیا، ابتدا در زمینه هوانوردی فعالیت می کرد. به همین دلیل است که در لوگوی این شرکت از رنگ آبی و سفید به عنوان نماد آسمان ، استفاده شده است.

لوگوی-آمازون

2. آمازون ( AMAZON )

شرکت آمازون برای طراحی لوگوی خود از یک فلش زرد رنگ استفاده کرده که حرف a را به z متصل می کند. این کار برای تاکید انجام شده تا تنوع تولیدات و داستان های آنلاین را نشان دهد. همچنین این فلش باعث شده تا لوگو نیز به صورت یک شکلک خنده تبدیل گردد. این کار توجه مشتریان را بیشتر به سمت لوگو معطوف می کند.

لوگو-وایو

3. وایو یکی از برند های برتر دنیا ( VAIO  )

لوگوی VAIO برای شرکت سونی استفاده شده است. حروف VA در ابتدای لوگو، نشان از سیگنال های آنالوگ و حروف IO به دو عدد صفر و یک شبیه است که سیگنال های دیجیتالی را شبیه سازی کرده اند.

آشنایی با عملکرد کانون های تبلیغاتی
بیشتر بخوانید

لوگوی-سیسکو

4. سیسکو ( CISCO )

لوگوی CISCO برای شرکتی است که در شهر سانفرانسیسکو فعالیت دارد. نام این شهر تاثیر زیادی در انتخاب برند تجاری داشته است. سیسکو برای طراحی لوگو از خطوط موازی آبی رنگ استفاده کرده است که تداعی گر الکترومغناطیس و تصویر پل گلدن گیت (پل معروف شهر سانفرانسیسکو) است.

لوگوی-تابلرون

5. برند های برتر دنیا: تابلرون ( TOBLERONE )

مدیر شرکت TOBLERONE در کشور سوئیس و در شهر برن به دنیا آمده است. شهر برن نماد خرس است. اگر به این لوگو دقت کنید، یک خرس پنهان شده در کوه را مشاهده می کنید.

لوگوی-کانتیننتال

6. کانتیننتال ( CONTINENTAL )

شرکت لاستیک سازی کانتیننتال از برند های برتر دنیا است که اولین لوگوی خود را مینیمالیستی طراحی کرده است. به طوری که توانسته از فضای میان حروف به خوبی استفاده کند. حرف c و o را بخوبی نگاه کنید. فضای خالی در حرف C جایی برای حرف O و میان آنها یک تایر سه بعدی ایجاد شده است.

لوگوی-نورت-وست

7.از برند های برتر دنیا: نورت وست ( NORTHWEST )

قبل از اینکه شرکت خطوط هوایی نورت وست در زیر مجموعه خطوط هوایی دلتا قرار گیرد، یک لوگوی خلاقانه را برای خود طراحی کرده بود. در این لوگو پیکان کوچک به کمک دایره، یک قطب نما را ایجاد کرده. همچنین این پیکان در کنار حرف N، حرف W نیز ساخته شده است.

باغ-وحش-کلن

8. باغ وحش کلن ( KOLNER ZOO )

باغ وحش شهر کلن، به شکل هنرمندانه ای طراحی شده است. به طوری که در فضاهای خالی بین پاهای فیل، دو حیوان دیگر زرافه و کرگدن دیده می شود. همچنین دو مناره مخروطی کلیسای جامع شهر کلن در این لوگو دیده می شود که نماد شهر کلن می باشد. این نشانه ها به شناسایی راحت تر باغ وحش نیز کمک می کند.

معنی رنگ های به کار رفته در لوگو
بیشتر بخوانید

بسکین-رابین

9. بسکین رابین ( Baskin Robbins )

Baskin Robbins یک فروشگاه زنجیره ای است که برای مشتریان خود 31 طعم مختلف بستنی را مهیا کرده است. در میان لوگو از دو حرف B و R استفاده شده که عدد 31 نیز به شکل هنرمندانه ای در آن جای گرفته است.

لوگوی-شلتر

10. شلتر ( Shelter )

Shelter یک بنیاد خیریه می باشد که در کشور انگلستان فعالیت دارد. این بنیاد به افراد بی سرپناه و بی خانمان کمک می کند. فعالیت بنیاد خیریه Shelter در لوگو نشان داده شده، اگر حرف h را به دقت نگاه کنید، متوجه پیام این بنیاد می شوید.

 

برای دریافت مشاوره با ما در تماس باشید 09144066071

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *