02b-min

پوستر تبلیغاتی و مزیت های طراحی آن

پوستر تبلیغاتی

پوستر تبلیغاتی یکی از سریع ترین راه ها برای انتقال پیام و برقراری ارتباط با مخاطب می باشد و اگر ایده پوستر منحصر به فرد و خلاقانه طراحی شود، در این صورت به یک تبلیغ سودمند برای کسب و کار تبدیل خواهد شد. پوسترها گاهی فقط جنبه تبلیغ دارند، و گاهی در نقش معرفی یک محصول یا خدمت  و یا انتقال پیام یک کمپین اجتماعی قرار می گیرند.

برای هر کسب و کاری معرفی و ارائه محصولات در قالب نسخه‌ های چاپی به شیوه تأثیرگذار کاری چالش برانگیز و مشکل می باشد. ممکن است یک پوستر تبلیغاتی با ایده ای خنده داری آغاز شود، اما باید به این ایده، هنرمندانه روح بخشید و آن را به یک جلوه بصری زیبا تبدیل نمود. برای اینکه تبلیغ تاثیرگذار تر شود باید در آن از متن‌ های جذاب و کاربردی نیز استفاده گردد، مثلا فلان هنرمند از اینجا دیدن کرده و یا فلان بازیگر در اینجا غذا خورده است. در این صورت مردم یکدیگر را با خبر می‌ کنند که به فروشگاه شما بیایند.

مزایای طراحی پوستر تبلیغاتی

طراحی و نصب پوستر های تبلیغاتی یکی از بهترین راه هایی است که اغلب مردم برای سرمایه گذاری و رشد در کسب و کارشان از آن استفاده می کنند. طراحی پوستر یک کار گرافیکی بوده که می توان در شبکه های اجتماعی نیز از آن استفاده شود، شما با خلق طرحی جذاب و خلاقانه تر می توانید ذهن مخاطب را برای خرید محصول و یا استفاده از خدمات تان درگیر نمایید.

نکات مهم طراحی پوستر

در طراحی پوستر، عکس و شعار و صفحه آرایی، از اساسی‌ ترین بخش از طراحی پوستر تبلیغاتی است. علاوه بر مکانی که پوستر را در آنجا نصب می‌ کنید، رعایت اصول طراحی پوستر و به تصویر کشیدن ایده هایی خلاقانه نیز نقش کلیدی ای در جذب مخاطب ایفا می کند. در طراحی پوستر تبلیغاتی، به گونه ی صریح و شفاف، خلاصه ی مطلب را باید ادا کنید، زیرا شخص عابر فقط در کمتر از چند ثانیه می‌ تواند پوستر را تماشا کند و فرصت تحلیل، هضم پیچیدگی و خواندن مطلب طولانی را ندارد. از این رو می توان یکی از اصول و استانداردهای مهم در طراحی پوستر را، درستی ابعاد و تناسب نوشته ها و تصاویری است که بر روی پوستر چاپ می‌ شوند، دانست.

الگوهای بازاریابی در تبلیغات
بیشتر بخوانید

فونت نوشتار در طراحی، باید روان و خوانا باشد. ابعاد تصاویر و عکس‌ هایی که در طراحی در نظر گرفته می شود، باید قابل تشخیص و واضح باشد. کیفیت عکس و تصاویر و ترکیب رنگ‌های استفاده شده در طراحی پوستر و چاپ آن، نیز می تواند تأثیر بسزایی در جلب توجه مخاطبان بگذارد.

جملات و محتوای نوشتاری در طراحی پوستر تبلیغاتی بیشتر از طراحی پوستر صنعتی و علمی اهمیت دارد. چراکه پوستر های علمی معمولا در نمایشگاه‌ها برپا شده و مخاطبان با مکث بیشتری فرصت مطالعه آن را دارند.

 

طراحی پوستر

ساختن آگهی و طراحی پوستر تبلیغاتی

برای طراحی پوستر تبلیغاتی جمع آوری اطلاعات موردنیاز امری ضروری و مهم است تا بتوانیم پوستر را به بهترین نحوه ممکن طراحی کنیم. اطلاعاتی که برای تهیه آگهی نیاز است با پاسخ دادن به  پرسش های زیر می توانید کسب نمایید:

  • لوازم، مواد و چه عواملی در محصولات خود بکار می برند؟
  • کارایی محصولات مورد نیاز چه افرادی می باشد؟
  • کیفت ساخت محصولات چگونه است؟
  •  برای مشتریان چه عواملی حائز اهمیت است؟
  • چگونه با کالای رقیب مقایسه می شود؟
  • قیمت محصول چقدر است؟
  • چگونه محصولات را در فروشگاه ها و مراکز خرید شناسایی کنیم ؟
  • چه حقیقت هایی در مورد کالا ها وجود دارد؟

 

پوستر تبلیغاتی و مزیت های طراحی آن

قیمت طراحی پوستر تبلیغاتی

قیمت طراحی پوستر تبلیغاتی به عواملی نظیر تکنیک اجرایی، استفاده از عکس و یا تصویرسازی بستگی دارد که استودیو آنکادر براساس قیمت مصوب انجمن طراحان گرافیک ایران، به نسبت تجربه و روند بازار بر طبق تعرفه موجود در سایت محاسبه می نماید.

پوسترهای تبلیغاتی مناسب کدام کسب و کار است:

  • تولید کننده گان برای معرفی محصول
  • فروشندگان برای معرفی اجناس
  • شرکت ها و موسسات خدماتی برای معرفی سرویس های خود
  • ارگان های دولتی و غیر دولتی برای اطلاع رسانی
عکاسی صنعتی چیست و تفاوت آن با عکاسی تبلیغاتی در چیست؟
بیشتر بخوانید

 

پوستر تبلیغاتی و مزیت های طراحی آن

 

برای دریافت مشاوره با ما در تماس باشید

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *