شعار تبلیغاتی موفق

چگونگی ساخت شعار تبلیغاتی

چگونه شعار تبلیغاتی بسازیم؟

به محصولات یا برند های مورد علاقه‌‌ ی خود فکر کنید. درست در همان لحظه‌ که نام محصول یا برند را می‌ شنوید، کدام جمله مانند جرقه‌ ای در ذهن شما روشن می‌ شود؟ یا برعکس، با شنیدن کدام جمله این محصول یا برند برایتان تداعی می‌ شود؟ به این جملات یا عبارات “شعار تبلیغاتی” می‌ گویند. اگر شنیدن یک جمله، محصولی را به خاطر شما بیاورد، نشان‌ دهنده‌ ی موفق بودن آن شعار تبلیغاتی است.

«سن ایچ و دیگر هیچ…». خب قطعا منظورمان تبلیغ کردن برای سن ایچ نیست. فقط منظورمان این است که بگوییم این یک نمونه از شعار تبلیغاتی موفق است. شعاری که خبر از قدرت برند خود می‌ دهد.

بیش از 100 سال است که شرکت‌ ها از شعار های تبلیغاتی در بازاریابی خود استفاده می‌ کنند. شرکت‌ های بزرگ و کسب‌ و‌ کار های خرده‌ پا‌، از جملات کوتاه کمک می‌ گیرند تا به جهان نشان دهند که چه در چنته دارند. یک شعار تبلیغاتی در طی زمان، به کارت شناسایی آن شرکت تبدیل می‌ شود و اگر درست انتخاب نشود، می‌ تواند پیامی‌ را به اشتباه به دنیا مخابره کند.

آن‌ چه را که باید پیش از نوشتن شعار تبلیغاتی دانست

«شعار تبلیغاتی» جمله‌ ی کوتاه و خلاصه‌ ای می باشد که می‌ توانید به‌ راحتی آن را به ذهن بسپارید. شعار های تبلیغاتی در حیطه‌ ی بازاریابی و تبلیغات، اصلی‌ ترین ویژگی جذب کننده‌ ی افراد به سمت محصولات یا خدمات برند مربوطه هستند.

این عبارات، کوتاه و در بسیاری از مواقع در پنج کلمه یا کمتر خلاصه می‌ شوند و آینه‌ ی تمام نمای ویژگی محصولات و یا برندمان است. هدف از شعار تبلیغاتی علاوه‌ بر جذب مشتری به سمت محصول، فرستادن پیام کلیدی محصول به مشتری برای به ذهن سپردن خود محصول است، به‌ نحوی که اگر مصرف‌ کننده نوع تبلیغ یا محتوای آن را به‌ خاطر نیاورد، بتواند پیام را به‌ خاطر بیاورد. از‌ این‌ رو است که وقتی مصرف‌ کننده به محصول و یا خدماتی نیاز پیدا می‌ کند که شرکت‌ های بسیاری آن را ارائه می‌ دهند، محصول یا خدمات مرتبط با اولین شعار تبلیغاتی را که به یاد می‌ آورد انتخاب می‌ کند.

همه چیز در باره ی استاپ موشن
بیشتر بخوانید

در بسیاری از مواقع شعار تبلیغاتی به نام شرکت اشاره نمی‌ کند، بلکه در عوض تمرکز آن بر محصول شرکت و وجه تمایز آن از دیگر رقبا است.

اهمیت داشتن شعار تبلیغاتی خوب

امروزه که رسانه‌ های اجتماعی افراد را احاطه کرده اند، مصرف‌ کنندگان روزانه با هزاران پیام تبلیغاتی بمباران می‌ شوند. آن‌ طور که آژانس یانکلوویچ محاسبه نموده، در روز هر فرد بین سه تا پنج هزار پیام تبلیغاتی دریافت می‌ کند. دامنه‌ ی این پیام‌ ها از تلویزیون و تبلیغات چاپ شده تا شبکه‌ های اجتماعی و وبلاگ ها گسترده است. مصرف‌ کنندگان باید از میان این همه پیام به یکی اعتماد کنند و آن را برای مصرف برگزینند.

مسلما از بین حجم عظیم محصولاتی که با آن رو به‌ رو می شوند، محصولی را بر می‌ گزینند که بیش از بقیه، شعار تبلیغاتی آن را به یاد می‌ آورند. اینجاست که داشتن یک شعار تبلیغاتی خوب و تاثیرگذار اهمیت پیدا می کند. شعار تبلیغاتی باید دست روی مشکلات، ضعف‌ ها و ناتوانی‌ های افراد بگذارد و به مخاطبان نوید حل این موضوعات را بدهد. برای همین افراد اغلب براساس ضعف‌ ها و مشکلاتشان جذب شعار ها و محصولات می‌ شوند.

ویژگی-های-یک-شعار-تبلیغاتی-موفق

ویژگی‌های یک شعار تبلیغاتی موفق

همه‌ ی شعار های تبلیغاتی خوب، چند ویژگی اساسی دارند، که اگر قادر به شناسایی این ویژگی‌ ها باشیم، می‌ توانیم یک شعار تبلیغاتی موثر نیز برای خود بسازیم. در ادامه این ویژگی ها را بررسی خواهیم کرد.

  • اختصار

 یک پیام خوب تبلیغاتی باید کوتاه باشد. قطعا جملات بلند به‌ خاطر طولانی بودنشان به ذهن سپرده نمی‌ شوند و هم افراد کمتری آن‌ها را می‌ خوانند.

  • سادگی

 عنصر اصلی که همه‌ ی شعارهای تبلیغاتی موفق دارند، سادگی است. شعارها باید پیامی ساده داشته باشند تا به‌ راحتی در ذهن باقی بماند.

  • بهبود نام تجاری

 هر جمله یا عبارتی که در نظر می‌ گیرید باید جای پای برندتان را محکم کند و ویژگی‌ هایی از برند را به یاد مخاطب آورد که ترغیب کننده بوده و تاثیر مثبتی در ذهن شنونده داشته باشد.

  • فراموش نشدنی

 از آنجا که شرکت‌ ها تمام تلاش خود را می‌ کنند تا به‌ خاطر سپرده شوند، مشخصه بعدی که تمامی‌شعارهای تبلیغاتی موثر دارند، به یاد ماندنی بودن آن‌ هاست. به یاد ماندنی بودن با تاثیرگذاری امکان پذیر می‌ شود.

  • در راستای اهداف برند

    یکی از ساده‌ ترین و مهم‌ ترین ویژگی‌ یک شعار تبلیغاتی در راستای اهداف برند و محصول شما بودن، است و همچنین باید برندتان را توضیح دهد. یک شعار تنها یک جمله‌ ی ساده نیست، بلکه مجموعه‌ ی متحدی از همه ی چیز هایی است که برند شما را برای کسانی که آن را نمی‌ شناسند، تشریح می‌ نماید.

  • قابل فهم بودن یک شعار تبلیغاتی موفق

 یک شعار تبلیغاتی موفق باید برای هر فردی در هر سن و با هر ویژگی قابل فهم باشد. ممکن است مخاطب یک پیام تبلیغاتی، فردی نابینا، مسن یا کودک باشد. هرگز پیامی‌ که به چالش ذهنی نیاز دارد، به اندازه‌ ی شعاری ساده و قابل فهم در تبلیغات موثر نیست.

  • تشویق به تعامل مثبت با بازار هدف

    در بازاریابی، فراخوان موثر، شما را به اقدام برای تهیه‌ ی محصولی یا بهره‌ مندی از خدمتی تشویق می‌ کند. همچنین شما را به این فکر وا می‌ دارد که گام بعدی چیست.

  • با منشأ نام تجاری محصول

زمانی یک پیام تبلیغاتی بیشتر در ذهن باقی مانده و موفق می شود که نشأت گرفته از نام تجاری محصول باشد و ناخودآگاه نام را به ذهن بیاورد؛ زیرا، ممکن است شما تنها نام محصول، یا تنها شعار تبلیغاتی را بدون یادآوری قسمت دیگر به یاد بیاورید.

  • احساسات

 یکی از بهترین شیوه‌ ها برای برقراری ارتباط با مشتری، برانگیختن احساسات آن‌ هاست. شعار تبلیغاتی شما نیز زمانی می‌ تواند شما را به اوج برساند که مخاطب با برند یا محصولتان ارتباط درونی و احساسی برقرار نماید.

  • فونت شعار

تلاش کنید که فونت شعارتان ساده باشد. بهتر است فونتی برای شعارتان انتخاب کنید که شبیه فونت لوگو و نام تجاری شرکت باشد

چند نمونه از شعار های تبلیغاتی موفق شرکت‌ های ایرانی

  • بانک ملی: هر جا سخن از اعتماد است نام بانک ملی ایران می‌ درخشد؛
  • سن ایچ: سن ایچ و دیگر هیچ؛
  • ایران خودرو: راه تو را می‌خواند؛
  • امرسان: زیبا، جادار، مطمئن؛
  • خودکار بیک: فقط بیک مثل بیک می‌ نویسد؛

سخن پایانی

اگر به اطراف خود بنگرید روزانه با هزاران شعار تبلیغاتی مواجه خواهید شد که نا خواسته شما را در مسیری هدایت می‌ کنند که خود از آن بی‌ خبرید. ذهن شما بی‌ آنکه خود بدانید، در هنگام خرید از یک سوپر مارکت، یک فروشگاه لباس یا حتی هنگام خرید لوازم منزل، به‌دنبال نام‌ های آشنایی می‌ گردد که روزانه آن‌ ها را شنیده‌ اید و از جملاتی پیروی می‌ کند که حس خوب خرید و اعتماد کردن به برند و محصول را در شما ایجاد می‌ کنند.

اگر هنوز شما یک شعار تبلیغاتی موفق برای برند خود ندارید دیگر وقت آن رسیده که دست‌ به‌ کار شوید و با کوتاه‌ ترین جمله، محصول خود را به دنیا معرفی نمایید. تلاش کنید با شعارتان آن‌ ها را ترغیب کرده تا شما را از میان خیل عظیم محصولاتی که هر روز با چشم‌ هایشان می‌ بینند و با گوش‌ هایشان می‌ شنوند، انتخاب نمایند. تنها کافی است تا خودتان را برای یک پرش بزرگ آماده کنید، چشم‌ هایتان را ببندید و از بودن در دنیای بهترین‌ ها لذت ببرید. شعار شما آماده است. تلاش کنید و راهی به دنیای موفقیت پیدا کنید‌!

برای دریافت مشاوره با ما در تماس باشید 09144066071

ترند جدید برندینگ در سال 2024
بیشتر بخوانید

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *