ایده های جذاب شروع پیج اینستاگرام

ایده های جذاب شروع پیج اینستاگرام

ایده جذاب برای شروع پیج اینستاگرام

خیلی وقت است که اینستاگرام دیگر یک شبکه اجتماعی ساده برای به اشتراک گذاشتن عکس‌ و ویدئو و یا ارتباط برقرار کردن با دوستان و آشنایان نیست! امروزه بسیاری از کاربران به واسطه همین شبکه اجتماعی می توانند با تولید محتوای خلاقانه به درآمد مناسبی دست یابند و حتی کسب و کارهای کوچک و خانگی خود را به واسطه همین شبکه اجتماعی شروع نمایند. شما هم اگر قصد شروع تولید محتوا در اینستاگرام را دارید، احتمالا در حال حاضر به دنبال مهم‌ ترین بخش کار هستید: پیدا کردن ایده مناسب برای شروع ساختن پیج اینستاگرام و تولید محتوا!

اما چه ایده‌ ای برای شروع یک پیج اینستاگرام مناسب است؟ در اینستاگرام درباره چه موضوعاتی می‌توان تولید محتوای مناسب داشت؟ در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا چند ایده خلاقانه برای پیج اینستاگرام را در کنار هم بررسی نماییم.

چه کسانی می‌توانند در اینستاگرام تولید محتوا کنند؟

قبل از آنکه به سراغ ایده‌ های تولید محتوا در اینستاگرام برویم، بد نیست بدانید که معمولا تولید محتوا برای چهار هدف زیر در این شبکه اجتماعی انجام می‌ گردد:

  • اینفلوئنسر ها: دسته اولی که در شبکه‌ های اجتماعی تولید محتوا می‌ کنند، اینفلوئنسرها هستند. کاربران معمولی که با تمرکز روی یک موضوع خاص تولید محتوا کرده و با گذشت زمان اعتماد کاربران دیگر را به دست می‌ آوردند. در نهایت هم با گرفتن تبلیغ از برندهای مختلف می‌ توانند درآمد مناسبی به دست آورند.
  • گرافیست‌ ها: افرادی که آثار هنری بصری تولید می نمایند در کنار گرافیست‌ ها و دیگر تولیدکنندگان محتوای بصری، بخش بزرگی از فعالان اینستاگرامی را تشکیل می‌ دهند. چرا که اینستاگرام بر پایه تصویر بوده و فضا برای فعالیت این دسته، بسیار مناسب می باشد.
  • برندها: به گزارش adweek حداقل ۲۵ میلیون برند از سراسر دنیا در اینستاگرام حضور دارند! امروزه بسیاری از افراد به خرید اینترنتی رو آورده اند و چه فرصتی از این بهتر برای برندها؟
  • متخصصین شبکه‌ های اجتماعی: دسته دیگری که بازار فعالیتشان در اینستاگرام بسیار داغ تر می باشد، متخصصین شبکه‌ های اجتماعی هستند. همه افراد فعال در حوزه‌ های بالا و حتی کاربران عادی که برای سرگرمی از اینستاگرام استفاده می‌ کنند، بدشان نمی‌ آید که بیشتر مورد توجه قرار گیرند. متخصصین اینستاگرام به دیگر افراد کمک میکنند تا محتوای جذاب‌ تری منتشر کنند تا دنبال‌ کننده ی بیشتری جذب کنند.
آپدیت‌ های جدید اینستاگرام
بیشتر بخوانید

ترند ترین ایده‌ های شروع پیج اینستاگرام

حوزه‌ های کاری مختلفی وجود دارد که در میان کاربران محبوب هستند و فعالیت در این حوزه‌ ها، ضمن اینکه رقابت بیشتری می‌ طلبد ممکن است نتایج کوتاه‌ مدت بهتری را هم به همراه داشته باشند. در کنار آن، برخی از حوزه های فعالیتی دست نخورده‌ تر می باشند اما جذب مخاطب در آن‌ ها کمی دشوارتر خواهد بود. در ادامه سعی کردیم از هر دو دسته، ایده برای شروع پیج اینستاگرام بگوییم:

 

1. سفر و ماجراجویی

صنعت توریست یکی از بزرگترین صنایع دنیاست. در این بین بخشی از کسانی که سفرهای زیادی می‌کنند دوست دارند تجربیات خود را هم با دیگران به اشتراک بگذارند.

به گزارش olapic در حال حاضر ۶۰% کسانی که به صورت مداوم در حال سفر هستند، تجربیات سفر خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌ گذارند! از طرفی دیگر، به گزارش econsultancy  چهل درصد از مشتریان صنعت توریست، پیشنهادات اینستاگرامی را برای انتخاب مقصد سفر خود در نظر می‌ گیرند!

به عبارتی دیگر، اینستاگرام را می‌ توان نوعی بهشت برای علاقمندانی دانست که قصد دارند در حوزه گردشگری بلاگر شوند!

ایده های جذاب شروع پیج اینستاگرام

2. زیبایی و محصولات بهداشتی

یکی دیگر از حوزه‌ هایی که به شدت در شبکه‌های اجتماعی داغ است، صنعت زیبایی می باشد.  کاربران زیادی در شبکه‌ های اجتماعی مختلف به دنبال متد های مناسب آرایش، لوازم آرایشی با کیفیت و به طور کلی محتوای مربوط به صنعت زیبایی می‌ گردند. به همین دلیل، اینستاگرام یکی از بسترهایی است که با محتوای مبتنی بر تصویر، می‌ تواند این نیاز را برطرف کند. اگر شما هم به حوزه زیبایی علاقه دارید، می‌ توانید کسب و کاری را در این زمینه راه بیاندازیدو یا خودتان با تولید محتوا به سمت بلاگر زیبایی شدن گام بردارید.

سوشیال مدیا مارکتینگ چیست؟
بیشتر بخوانید

اما همانطور که احتمالا حدس می‌ زنید، یکی از پر رقابت‌ ترین حوزه‌ها در اینستاگرام، همین حوزه زیبایی می باشد. در حال حاضر اینفلوئنسرهای بسیار زیاد و معروفی در حال رقابت و تولید محتوا هستند که نام چندتای آن‌ها را احتمالا شما هم شنیده باشید!

3. سلامتی و تناسب اندام

امکان ندارد که از اینستاگرام استفاده کرده باشید و محتوایی درباره سلامت و تناسب اندام به چشمتان نخورده باشد! طبیعی است که همه ما به دنبال بهترین‌ها هستیم و اینستاگرام گالری نمایش بهترین‌ ها به ما است!

این حوزه که شامل داروها و محصولات مناسب برای سلامتی، برنامه و آموزش‌ های ورزشی و ابزارهای مختلف می باشد در تمام دنیا بازار بسیار بزرگی را به خود اختصاص داده است. اینستاگرام هم فرصت مناسبی برای تولید محتوا در این زمینه را با ابزارها و امکانات مختلف خود برای این دسته از کاربران فراهم کرده است.

4. صنعت مد و فشن از رقابتی ترین ایده شروع پیج اینستاگرام

همانطور که اشاره شد، اینستاگرام بستری وابسته به عکس‌ها می باشد. توجه ما در تمام بخش‌ های این شبکه است!

به گزارش statista اینستاگرام حتی توانسته بازار صنعت مد را بزرگتر کند! از طرفی در اینستاگرام فارسی هم بسیاری از اینفلوئنسر هایی که بیشترین تعداد فالوئر را جذب کرده اند، در این حوزه فعالیت می‌ کنند. بازار خرید پوشاک هم در اینستاگرام داغ است.

همه این‌ ها یعنی اینکه اگر برای تولید محتوا، دسته‌ بندی مد و فشن را انتخاب کنید، وارد یک رقابت بسیار نزدیک و در عین حال بازاری بسیار بزرگ خواهید شد!

ایده های جذاب شروع پیج اینستاگرام

5. دنیای پرچالش کارآفرینی و کسب و کار

بعد از معرفی یک حوزه که به اندازه تمام اقیانوس‌ های زمین در آن محتوا تولید می شود، باید به سراغ یک حوزه کمی دست‌ نخورده‌ تر برویم! در دوران کنونی، یکی از خوش‌شانسی‌ های ما این می باشد که آسان‌ تر از هر زمان دیگری می‌ توانیم فرصت‌ های سرمایه‌گذاری را پیدا کنیم و در فضای آنلاین درآمد داشته باشیم. در این بین افراد زیادی هستند که به دنبال کسب تجربه و آموزش درباره نکات اداره یا شروع یک کسب و کار و طی کردن مسیر کارآفرینی می‌ گردند.

چگونگی ساخت شعار تبلیغاتی
بیشتر بخوانید

در اینستاگرام هم این فرصت وجود دارد تا با تولید محتوا درباره ابزارهای مختلف بازاریابی، تجربیات شکست و پیروزی‌ های کسب و کار خود و دیگران، ایده‌ های استارتاپی یا حتی نکاتی درباره سخنرانی مدیران در جمع و موضوعاتی مانند آن تولید محتوا کرده و مخاطبان علاقه‌ مند را جذب نمایید

جمع بندی ایده شروع پیج اینستاگرام

واقعیت این است که موارد بسیار مهم‌تری از ایده برای فعالیت در اینستاگرام وجود دارد! ما در این مقاله سعی بر این داشتیم ترکیبی از موضوعات پرطرفدار و دست‌ نخورده‌ ای که می‌ توانید برای شروع تولید محتوا در اینستاگرام از آن‌ ها استفاده کنید را معرفی کردیم.

اما باید دقت کنید که در نهایت هر ایده‌ای را برای شروع به کار بگیرید، برخلاف چیزی که از دور به نظر می‌ رسد، کار چندان راحتی را در پیش نخواهید داشت! حداقل طبق تجربه شخصی، تصمیم به تولید محتوا شباهت‌ های زیادی به تصمیم برای ورزش کردن یا یاد گرفتن یک زبان جدید دارد و جنس چالش‌ های آن‌ها بسیار شبیه به همدیگر می باشد.

چرا که قسمت راحت یادگیری یک زبان یا ورزش کردن، همان شروع کردن است! این ادامه دادن و استمرار داشتن است که کمی برایتان دشوار خواهد بود! رو به رو شدن با چالش‌ های مسیر و البته خسته نشدن در میانه راه است که انرژی زیادی می‌ خواهد!

هر ایده‌ای که برای شروع پیج اینستاگرام خود دارید، بهترین است! به شرطی که قاعده‌ های ورود به بازار را به خوبی یاد بگیرید، در میانه راه رها کردن‌ ها و برگشتن‌ های متعدد نداشته و به صورت کلی نظم و رعایت استاندارد های لازم در جریان تولید محتوا و فعالیتتان جاری باشد. ممنون از کسانی که تا آخر این مقاله، ما را همراهی کردند.

ایده های جذاب شروع پیج اینستاگرام

برای دریافت مشاوره با ما در تماس باشید 09144066071

برچسب ها: بدون برچسب

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *