instagramer

اینستاگرام مارکتینگ و نکات طلایی پیشرفت در آن!

اینستاگرام مارکتینگ چیست ؟

حضور در هر شبکه و رسانه های اجتماعی قواعدی دارد که برای موفقیت شما ضروری است و شما برای آنکه بتوانید بیشتر دیده و شنیده شوبد به این قواعد نیاز دارید. اینستاگرام مارکتینگ، اصطلاحی که احتمالا این روزها خیلی به گوشتان خورده است نیز از این قاعده مستثنی نیست، اما برای شناخت اینستاگرام مارکتینگ و استفاده از آن، ابتدا باید خود اینستاگرام را بشناسیم. پس بیایید به بررسی شروع به کار این شبکه اجتماعی و آمار و ارقام آن بپردازیم.

تاریخچه شروع و استفاده از اینستاگرام

از سال 2010 که اینستاگـرام پا به عرصه حضور گذاشت انقلابی در شبکه های اجتماعی به وجود آورد.  اکثر افرادی که اهل شبکه‌های اجتماعی بودند و حتی افرادی که اولین برخورد خود با اینترنت را داشتند اولین شبکه اجتماعی که در آن عضو شدند، اینستاگرام بود.

البته دلایل استقبال فوق‌العاده از این شبکه اجتماعی کاملا مشخص نیست اما مهمترین آن، ممکن است این باشد که دیگر نیازی به خواندن متن بلند نبود و مدت کوتاهی برای دیدن صدها محتوا کافی بود.

اما امروزه اینستاگرام کاربرد های بسیار مختلفی (جدا از دیدن تصاویر) دارد که یکی از مهمترین آن‌ها بازاریابی در آن است. اما آیا واقعا بازاریابی و تبلیغ در اینستاگرام ارزش هزینه کردن دارد؟ یا بهتر است هزینه را به بیلبوردهای سطح شهر اختصاص دهید؟ برای بررسی این موضوع بیایید نگاهی به آمار و ارقام استفاده از آن در ایران و جهان بیاندازیم.

  • آماری که تا سال ۲۰۱۸ موجود است نشان می‌ دهد ۲۴ میلیون کاربر ایرانی از اینستاگرام استفاده می کنند یعنی ۳۰% جمعیت کل کشور که تا اواخر ۲۰۲۰ به ۵۴% نیز رسیده است.
  • ایران هفتمین کشوری‌ است که بیشترین آمار کاربران فعال در اینستاگرام را دارد.
  • اینستاگرام چهارمین برنامه نصب‌ شده توسط کاربران در دنیاست و رتبه نهم سرچ گوگل را داراست.
  • ۲۰۰ میلیون کاربر اینستاگرامی حداقل ۱ پروفایل تجاری یا فروشگاه آنلاین را دنبال می نمایند.
  • ۸۰ درصد کاربران، کالا و خدمات را از اینستاگرام سرچ می‌ کنند.
  • به طور متوسط کاربران روزانه ۳۰ دقیقه در اینستاگرام می باشند.
هویت داینامیک برند (گردآورنده: علی سیابانی)
بیشتر بخوانید

هرچند تمام این آمار مربوط به ایران نیست، اما در تمام دنیا کاربران اینستاگرامی در حال دست و پنجه نرم کردن با همین موضوعات هستند و با توجه به این اعداد و ارقام به نظر می‌رسد بازاریابی در اینستاگرام ایده خوبی باشد و هدف بازاریابی یعنی ارتباط با مشتری بالقوه، معرفی محصولات و نهایتا افزایش فروش و کسب سود را محقق می‌کند.

مدیران-اینستاگرام

چرا باید از اینستاگرام مارکتینگ استفاده کنیم؟

البته شاید خیلی ها هنوز به خوبی با این اصطلاح آشنایی نداشته باشند، اصطلاحی که خیلی از کارشناسان و مشاورین تبلیغاتی معتقدند از نون شب هم واجب تر است. اینستاگرام مارکتینگ برای فروش بیشتر مخصوص مدیرانی است که خود را ملزم می دانند تا به فناوری و روش های تبلیغاتی روز مجهز شوند. مدیران باهوش همیشه دنبال جدیدترین متد و روش ها هستند. این مقاله برای کسانی که از هوش تجاری بالایی برخور دار هستند و همواره به دنبال توسعه و پیشرفت مجموعه و بیزینس خود هستند، بسیار مفید خواهد بود.

اگر مزایای استفاده از ابزارهای به روز را بدانید، بی شک تردید نخواهید کرد.

مدیرانی که به روز هستند، دائما به دنبال جدیدترین روش های فروش از طریق فضای مجازی بوده و از آن ها در مجموعه خود بهره مفید می برند. آن ها مدام رقبای خود را بررسی می کنند و فعالیتشان را به صورت پیوسته آنالیز کرده و زیر ذره بین قرار می دهند. مدیران مجموعه های بزرگ همواره نظرات و سلیقه های مخاطبان هدف خود را دنبال کرده و با استفاده از آنها و تغییر و تحولات در زیر ساخت های مجموعه خود، مدام در حال افزایش نرخ تبدیل مخاطبان خود به مشتری می باشند.

ترندهای سال ۲۰۲۱ بسته‌بندی
بیشتر بخوانید

اینستاگرام مارکتینگ نوعی فعالیت اینترنتی می باشد که این نوع بازاریابی در اینستاگرام به روش‌ های متفاوتی اجرا می شود. همانگونه که می‌ دانید شبکه های اجتماعی بستر مناسبی را برای تبلیغات آنلاین فراهم کرده‌ اند. امروزه تغییرات فراوانی در بستر شبکه‌های اجتماعی ایجاد شده که این تغییرات سبب تبدیل اینستاگرام به بستری محبوب جهت تبلیغات و بازاریابی شده است.

 باید بدانیم که «مدیران موفق هرگز سوشیال مدیا مارکتینگ را دست کم نمی گیرند و همواره برای آن انرژی و زمان می گذارند.» شما جزء کدام دسته از مدیران می باشید؟!

چگونه یک اینستاگرامر حرفه ای شویم؟

یک فعال تجاری که سابقه کار در شبکه های اجتماعی را در پرونده خود دارد به خوبی می داند که قبل از وارد شدن به یک پلتفرم جدید باید پلن و استراتژی منحصر به فردی در نظر داشتهه باشد. در تدوین استراتژی به نکاتی که ذکر کرده ایم، توجه نمایید:

  1. مخاطب خود را شناسایی کنید.
  2. اهداف تجارت خود را مشخص کنید.
  3. رقبا خود را بشناسید.
  4. وظیفه اعضای تیم را در این پلتفرم مشخص کنید.
  5. تم اینستاگرام خود را تعیین کنید.
  6. ماهیت برند خود را مشخص نمایید.
  7. از استوری ها بهره ببرید.
  8. تقویمی در فضای این شبکه قرار دهید.
  9. تحلیل های مربوط به صفحه خود را مرتبا بررسی نمایید.
یک مثل قدیمی می گوید هرچه سخت تر کار کنید، نتایج بهتری می گیرید.

اما این مثل نادرست است زیرا

هر چه قدرت نفوذ شما بیشتر باشد، نتایج بهتری خواهید گرفت. به عنوان یک مدیر، نیازمندیم که هوشمندانه تر کار کنیم به جای اینکه سخت تر کار کنیم.

پس

هوشمندانه تر کار کنید، نه سخت تر!

مفهوم فروش در بازاریابی
بیشتر بخوانید

instagram

مزایا و قابلیت های اینستاگرام مارکتینگ برای کسب‌وکارها

  • کار کردن آسان با اینستاگرام
  • اشتراک گذاری استوری، فیلم و عکس
  • اطلاع‌رسانی همگانی
  • برقراری ویدئو آنلاین
  • استفاده بسیار زیاد از اینستاگرام
  • محلی برای به اشتراک گذاشتن جزئیات
  • فضایی کاملا رایگان
  • تسلط بیشتر بر برند
  • ارتباط مستقیم با مخاطبان

تاثیر ساخت ویدیو تبلیغاتی در اینستاگرام

جدا از اینکه بخواهید در اینستاگرام تبلیغات کنید یا خیر، باید بدانید که فضای امروزه، فضای صوت و تصویر است. یک ویدئو و تصویر خوب تا مدت ها می تواند در ذهن مخاطب شما تاثیر گذاشته و باقی بماند. کافیست به تجربیات خود در فضای اینترنت رجوع نمایید و ببینید کدام تصویر و ویدیو هنوز در ذهنتان ماندگار است.

یک ویدئوی خوب به سرعت توسط کاربران به اشتراک گذاشته و این یکی دیگر از دلایل محبوبیت اینستاگرام است. ویدئوی شما اگر حرفه ای و با ایده ای جدید و با استفاده از جلوه های دیداری و شنیداری طراحی شده باشد. در این مورد  آنکادر می تواند بهترین گزینه برای انتخاب و ساخت یک اثر خوب و ماندگار برای شما باشد. برای دیدن نمونه کار ها اینجا کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره با ما در تماس باشید 09144066071

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *