ترند-های-بسته-بندی

ترندهای سال ۲۰۲۱ بسته‌بندی

ترندهای سال ۲۰۲۱ بسته بندی

سال ۲۰۲۰ تغییرات زیادی در سبک زندگی همه‌ی مردم جهان به همراه داشت. علاوه بر زندگی شخصی تغییرات زیادی هم در دنیای بیزینس شکل گرفت و اولویت‌های بسیاری از کسب و کارها تغییر کرد. یکی از ابعاد بیزینسی که همچنان ارزش خودش را حفظ و حتی اهمیت بیشتری هم پیدا کرد بسته‌بندی محصول است. ازآنجایی‌ که در دوران پاندمی ارتباط فیزیکی بین برندها و مشتری‌ها قطع شد و بسته‌بندی تنها ابزاری بود که می‌توانست این ارتباط فیزیکی را تا حدودی بازسازی کند. همراه با ورود به سال جدید باید از یک سری ترندها دست کشید و از روش‌های جدیدتر استفاده کرد. ترندها هم قرار است در سال ۲۰۲۱ تغییر کنند و کسب و کارها هرچه سریع‌تر بتوانند خودشان را با این تغییرات وفق دهند و موفقیت بیشتری کسب کنند. در ادامه تعدادی از این ترندها که قرار است در سال ۲۰۲۱ دیده شوند را معرفی می‌کنیم.

انواع بسته بندی:

-بسته‌بندی برای خریدهای آنلاین

همانطور که گفتیم در دوران پاندمی با تغییر نوع زندگی، حجم خریدهای آنلاین افزایش فوق‌العاده‌ای یافته است. هیچ کس نمی توانست این حد از تغيير عادت‌های خرید را که به شکل ناگهانی در سرتاسر جهان رخ داد، پیش‌بینی کند، اما اولین کسانی که خود را با این تغییر سازگار کردند تا بتوانند همچنان کارایی خود را نگه دارند، کمپانی‌های عرضه‌کننده محصولات متنوع بودند. حالا بسته‌بندی به اولین و تنها فرصتی تبدیل شده که صاحبان برند از طریق آن می‌توانند مشتری را به سمت خرید محصول جذب کنند.

-بسته بندی چندبار مصرف یا دارای چند کاربرد

اینکه یک بسته‌بندی جذاب و زیبا را برداریم، در آن را باز کنیم و بعد از در آوردن محصول از داخل آن، آن را دور بیاندازیم ناراحت کننده نیست؟ پس آن همه زحمت و ایده‌ای که برای ساخت آن صرف شده، چه می شود؟

امروزه بسیاری از کمپانی‌ها سعی می‌کنند بسته‌بندی محصولات خود را به شکل چند کاربردی طراحی کنند،و از مواد اولیه پایداری ساخته می‌شوند که از دوام کافی برای استفاده چندباره برخوردار باشند. این کار چند مزیت دارد:

خدمات مدیریت پیج اینستاگرام در ارومیه
بیشتر بخوانید

اول اینکه این نوع بسته‌بندی‌ها، اغلب خودشان به تنهایی دلیلی برای جذب مشتری هستند و آگاهی نسبت به برند را بالا می‌برند.

دوم اینکه  اقتصادی‌تر است و از آنجایی که چرخه مصرف آن طولانی‌تر است و خیلی زود به زباله تبدیل نمی‌شود. نسبت به بسته‌بندی‌های معمولی، کالای پایدارتری به شمار می‌آید.

پس با ظرافت‌ها و خلاقیت‌هایی زیبا به راحتی می‌توانیم بسیاری از آنها را به عنوان یک شی دکوری، یک ظرف نگهدارنده گلدان و یا حتی وسیله بازی حیوانات خانگی طراحی کنیم تا هم  مشتری بتواند بارها از آنها استفاده کند و هم باعث جذب بیشتر مشتری شود.

بسته-بندی-با-اطلاعات-متغییر

-بسته‌بندی‌های پر فالوئر

امروزه بیشتر از هر زمان دیگری، برندها، اینفلوئنسرها و خرده فروشی‌ها، عقاید و افکار خود را ابراز می‌کنند. بسته‌بندی محصولات می‌تواند به گونه‌ای طراحی شود که گویای اهداف و عقاید برند محصول باشد. بطری یک نوشیدنی را در نظر بگیرید که مصرف کننده پس از خرید، آن را باز می‌کند و در حال ریختن محتوای آن در داخل یک لیوان است.

مصرف‌کننده در حین این کار، به طرح روی بطری، گرافیک زیبا، رنگ‌های درخشان و چشم نواز، فویل کوبی، امباسینگ و دی‌امباسینگ و دیگر ظرافت‌های روی بطری نگاه‌ می‌کند و از آن لذت می‌برد.

پشت بطری هم یک داستان کوتاه و با یک شعار تاثیرگذار از برند وجود دارد که مخاطب با دیدن آن. برند را بهتر می‌شناسد و از پولی که صرف خرید محصول کرده، رضایت دارد. این بسته‌بندی خود گویای کیفیت محصول است و باعث می‌شود که مصرف‌کنندگان، آن را به یکدیگر پیشنهاد دهند.

-بسته بندی با اطلاعات متغیر و طرح‌های چندگونه

با ظهور چاپ دیجیتال، بسته بندی‌های چندگونه (دارای چند نسخه مختلف ) به راحتی به انتخابی قابل دسترس برای برندها تبدیل شدند. با تغییر ساده یک رنگ یا تغییر کامل تصاویر گرافیکی اما نگه داشتن سبک، می‌توان آن را در گونه‌های مختلف ایجاد کرد. بسته‌بندی‌های چندگونه بیشتر در محصولات خوراکی با طعم‌های مختلف و یا محصولات دیگر که دارای رایحه‌های مختلف هستند، به کار می‌رود.

بازسازی برند یا ReBranding
بیشتر بخوانید

جنس بسته بندی

طراحی  نباید تنها روی قسمت بصری باشد بلکه جنس بسته‌بندی و حسی که زیر انگشتان دارد هم می‌تواند ارزش زیادی به محصول بدهد. حس خاصی که توسط جنس بسته‌بندی به مصرف‌کننده منتقل می‌شود چیزی است که کالا را از بقیه محصولات بازار متمایز می‌کند. برای هدف قرار دادن مخاطبان و مصرف‌کننده‌ها لوکس‌تر می‌توانید از چاپ طلاکوب و برجسته استفاده کنید. مصرف‌کننده با حس کردن این جزئیات راضی می‌شوند که مبلغ بیشتری را بپردازند.

انواع رنگبندی

-رنگ‌های خنثی و طبیعی

ترند‌های مینیمالیست و رنگ‌های مینیمال مدت زیادی است که در لیست ترندها دیده می‌شوند و سال ۲۰۲۱ هم قرار است همین‌طور باشد. مردم علاقه بیشتری به برندها واقع‌گرا و صادق نشان می‌دهند و استفاده از رنگ‌های ساده‌تر و خنثی مانند بژ، سفید و رنگ های آرام طبیعی مثل نیلی و لیمویی روشن  روش خوبی است که این حس  را به مصرف‌کننده منتقل کرد. در سال ۲۰۲۱ قرار است رنگ‌های خاکی، خنثی و روشن زیادی در طراحی‌ها ببینیم.

طراحی-مینیمال

-رنگ‌های روشن و طراحی‌های گل گلی

رنگ‌ها و طرح‌های سرزنده و شاد، باعث می‌شود که بسته‌بندی بیشتر از همیشه به چشم مخاطب بیاید. در بسیاری از محصولات آرایشی، عطرها، شمع‌ها و صابون‌های از طرح‌های گل گلی استفاده می‌شود که طبیعت زیبایی و تازگی را به مصرف‌کننده القا می‌کند.

-رنگ‌های تاریک و جسور

رنگ‌های تاریک وقتی در بسته‌بندی استفاده می‌شوند، نوعی جسارت، برتری، نفود و قدرت را به مخاطب خود القا می‌کنند، آبی سیر، بنفش و رنگ سیاه، از محبوب‌ترین انواع این رنگ‌ها هستند که برای القای گران قیمت و لاکچری بودن محصول، در بسته‌بندی و رنگ شیشه‌های بطری‌ها و یا عطرها استفاده می‌شوند.

تبلیغات محیطی و انواع آن
بیشتر بخوانید

طراحی مینیمال

حتما شنیده‌اید که گاهی سکوت، گویای همه چیز است. در بسته‌بندی هم می‌توان از همین خاصیت استفاده کرد. گاهی با طراحی کاملا ساده و رنگ‌های سیاه و سفید می‌توان تمام پیام برند را به مخاطب منتقل کرد. طرح مینیمال پاکی خلوص و اصالت محصول را به مخاطب نشان می‌دهد و از این نظر در برابر طراحی ماکسیمال قرار می‌گیرد که با طرح و رنگ‌های پیچیده و شلوغ، هیجان و سرزندگی را به مخاطب یادآور می‌شود. در کل، برندهایی که سعی در ارزش آفرینی اجتماعی دارند و می‌خواهند پیام ارگانیک یا دوستداری محیط زیست را به مصرف کننده منتقل کنند،بیشتر از طراحی مینیمال در بسته‌بندی محصولات خود استفاده می‌کنند.

تصویرسازی

ترند تصویرسازی هرچند سال یک‌بار به‌صورت جدیدی دوباره وارد دنیای طراحی بسته‌بندی می‌شود. تصویرسازی‌هایی که برای سال ۲۰۲۱ قرار است استفاده شوند ساده‌تر با رنگ‌هایی که به چشم می‌آیند هستند. طرح‌های ساده‌تر اجازه می‌دهند که رنگ‌ها بیشتر مرکز توجه باشند برای همین این دو اصل طراحی در این نوع تصویرسازی در کنار هم قرار می‌گیرند.

پترن‌های خاص

بااینکه رنگ‌ها و طرح‌های مینیمالیست قرار است ترند محبوبی در سال ۲۰۲۱ باشند اما این به این معنا نیست که طراحی باید خسته‌کننده، تکراری و بی‌رنگ رو باشد. با استفاده از پترن‌های رنگی و جذاب می‌توانید طراحی را جالب‌تر و هیجان‌انگیزتر کنید. اگر محصول شما قرار است در قفسه‌ها برای فروش گذاشته شود می‌توانید با پترن‌ها و رنگ‌های مختلف آزمایش کنید تا بهترین طراحی بسته‌بندی چشمگیر را برای قفسه‌ها انتخاب کنید و مطمئن شوید که مصرف‌کننده‌ها حتماً محصول شمارا خواهند دید.

پترن

تیم آنکادر با سابقه بیش از ۱۰ سال در زمینه‌های طراحی و تبلیغات بهترین طراحی‌ها را برای بسته‌بندی مورد نظر شما دارد، برای دریافت مشاوره با ما در تماس باشید.

 

برای دریافت مشاوره با ما در تماس باشید 09144066071

 

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *