معنی رنگ های به کار رفته در لوگو

معنی رنگ های به کار رفته در لوگو

رنگ های به کار رفته در لوگو به چه معناست؟

انتخاب رنگ لوگو مناسب می تواند نقاط قوت کسب و کار شما را برجسته نماید و به شما در جذب مشتری مناسب کمک کند. ترکیب اشتباه آن نیز می تواند اثر معکوس داشته باشد. همانطور که می دانیم در روانشناسی رنگ، رنگ ها بر احساسات و رفتارهای ما تأثیر می گذارند. زرد رنگی شاد است (مانند آفتاب روشن و زرد!) و سبز آرامش می بخشد (مانند خوابیدن در چمن و نگاه کردن به برگ ها) اما آیا این “قوانین رنگ” در رنگ نشانه ی کسب و کار و برند هم معنا دارند؟

محققان دریافتند كه برخی از رنگ ها تأثیر چشم گیری بر مصرف كنندگان دارند و برخی دیگر هیچ تأثیری ندارند. برای مثال رنگ زرد باعث می شود تا برند شما جوان و قابل دسترس به نظر بیاید. جالب است بدانید که انتخاب هر رنگی برای لوگو مناسب کسب و کار شما نیست و شما باید قبل از طراحی لوگو، طراحی آرم و سفارش طراحی لوگو ابتدا تمام جوانب کسب و کار خود را بسنجید و سپس بر اساس آن رنگ بندی مناسب لوگو را تشخیص داده و سپس دنبال قیمت لوگو، تعرفه طراحی لوگو، قیمت طراحی لوگو و لیست قیمت لوگو از شرکت های طراحی لوگو باشید.

همانطور که گفته شد تمامی رنگ ها مناسب برای تمام کسب و کار ها نیستند برای مثال: طراحی آیکون اختصاصی، طراحی نشان تجاری، طراحی اسم، طراحی لوگو تایپ، طراحی تایپوگرافی، طراحی لوگو شرکتی، طراحی لوگوی پزشکی و … هر کدام نیاز به یک نفر متخصص در زمینه رنگ دارد که بتوانند با انتخاب درست رنگ، بهترین خود باشند.

خدمات طراحی گرافیک و کاربرد در کسب و کار
بیشتر بخوانید

ما در این مقاله شما را با رنگ های مناسب برای لوگو و ویژگی های آن ها آشنا خواهیم کرد. در ادامه با ما همراه باشید.

رنگ های مناسب برای لوگو و ویژگی های آن ها

  • لوگو های قرمز رنگ

رنگ قرمز نشانه ی هیجان ، شور و عصبانیت است. این رنگ باعث جلب توجه می شود و شما را در میان جمعیت متمایز می کند. اگر برند شما بلند ، بازیگوش ، جوان پسند  یا مدرن است، قرمز انتخاب مناسبی می باشد. اما اگر برند شما بالغ، کلاسیک یا جدی باشد، در این صورت قرمز  برای برند شما مناسب نخواهد بود.

قرمز اولین رنگی است که نوزادان می توانند ببینند (علاوه بر سیاه و سفید). دانشمندان این نظریه را مطرح می كنند كه  توانایی انسان در دیدن قرمز بیشتر از سایر رنگ هاست. برای مثال ما می توانیم میوه های درختان را با سهولت بیشتری شناسایی كنیم. هنگامی که انسان ها احساساتی شوند (عصبانیت یا اشتیاق) ، چهره ی آنها قرمز می شود. بنابراین امروز ما این رنگ را با احساسات شدید ، از جمله عشق ، رابطه جنسی ، عصبانیت و اشتیاق مرتبط می دانیم. تحقیقات نشان می دهد، رنگ قرمز باعث تحریک اشتها می شود (به همین دلیل است که آن را در بسیاری از لوگوی غذا و رستوران ها مشاهده می کنید). قرمز هم به تنهایی و هم به عنوان رنگ غالب، انتخاب قدرتمندی برای رنگ لوگو است.

لوگوهای رنگ قرمز

  • لوگو های نارنجی

نارنجی رنگی نشاط آور و بازیگوش است.  رنگ نارنجی به مراتب کمتر از قرمز استفاده می شود، اما مانند قرمز انرژی بخش است. در صورت استفاده از رنگ نارنجی اگر برند شما در تلاش است  لوکس، زنانه یا جدی به نظر برسد احتیاط کنید، زیرا نارنجی این ویژگی ها را به مصرف کنندگان نمی رساند.

تصویر وکتور چیست و چه کاربردی دارد؟
بیشتر بخوانید

ترکیبی از زرد و قرمز ، نارنجی صفات هر دو رنگ اصلی را به خود می گیرد. نارنجی با تغییر همراه است (مثل برگهای پاییز یا آسمان نارنجی هنگام طلوع و غروب آفتاب) و اغلب توسط برندهایی استفاده می شود که دوست دارند کمی متفاوت دیده شوند.

لوگوهای رنگ نارنجی

  • لوگو های زرد

لوگو های زرد نشانگر دوستی و قابل دسترس بودن است. رنگ زرد باعث تشویق شما می شود ، و موجب می شود، برند شما طراوت و انرژی منعکس کند.

  • لوگو های سبز

تحقیقات نشان می دهد که سبز با بسیاری از ویژگی های شخصیتی برند ارتباط ندارد ، اما دارای ارتباطات فرهنگی قوی است. این بدان معناست که شما می توانید برای هر نوع مشاغل از رنگ سبز استفاده نمایید.

از آنجا که گیاهان سبز هستند، بسیاری از مردم می گویند سبز رنگ رشد یا زندگی جدید است و در قرون وسطی زنان باردار تقریبا همیشه با رنگ سبز نشان داده می شدند. اما از نظر تاریخی و در فرهنگ های مختلف ، رنگ سبز رنگ مرگ نیز بوده است.  در ایالات متحده ، رنگ سبز را به پول ارتباط می دهند زیرا دلار سبز است.

  • لوگو های آبی رنگ

رنگ آبی نماد اعتماد و کمال است. اگر می خواهید جدی گرفته شوید از این رنگ برای برند خود استفاده کنید. این نکته را بخاطر بسپارید که به عنوان سلطان کلاسیک رنگ ها ، آبی در بیش از نیمی از لوگو ها دیده می شود. اگر از رنگ آبی برای برند خود استفاده می کنید باید راهی برای برجسته سازی  پیدا کنید!

طراحی لوگو در بیرجند
بیشتر بخوانید

رنگ آبی ،به عنوان رنگ اصلی در چرخه ی رنگ محسوب می شود با توجه به این موضوع و محبوبیتش ، یکی از جدیدترین رنگهایی است که توسط انسان نامگذاری شده است.در زمان های بسیار قدیم نامی برای رنگ آبی نداشتند. این یکی از آخرین کلمات رنگی است که تقریبا در هر زبان وجود دارد. در حقیقت امروزه هنوز قبیله ای در نامیبیا وجود دارد که زبان آنها کلمه ای به رنگ آبی ندارد. اگر می خواهید اعتماد مشتریان را نسبت به برند خود جلب کنید ، رنگ آبی را برای برند خود انتخاب کنید.

توجه: برای موضوعاتی مانند رستوران از آبی دوری کنید، ظاهرا اشتها را فرو می نشاند.

لوگوهای رنگ آبی

جمع بندی

همانطور که گفته شد انتخاب رنگ لوگو مناسب می تواند نقاط قوت کسب و کار شما را برجسته کند و به شما در جذب مشتری مناسب کمک کند. ما در این مقاله، شما را با ۵ مورد از رنگ ها و ویژگی های آن در طراحی لوگو آشنا کردیم در مقاله بعدی، شما را با چند رنگ دیگر از رنگ های مناسب برای لوگو و ویژگی های آن ها آشنا خواهیم کرد. پس در ادامه با ما همراه باشید.

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *