نئو-مینیمالیسم

طراحی نئو مینیمالیسم چگونه است؟

مینیمالیسم از کجا آمده است؟

برخلاف آنچه ممکن است به نظر برسد، مینیمالیسم هرگز از فقر و ریاضت اقتصادی الهام نگرفته است. در حقیقت، اغلب این سبک به عنوان سبکی فوق‌ العاده غنی در نظر گرفته می‌‌ شود. نگرش نئو  مینیمالیسم این است که من می‌ توانم هر چیزی را داشته باشم، اما قرار نیست خانه‌ ام را به هم بریزم؛ به جای آن، من فقط از زیباترین و ساده ترین اشیا را استفاده خواهم کرد.

این مسئله بدیهی است که فرم و عملکرد خالی از تزئینات بی معنی، اما گران‌ قیمت است. هرگز نگویید که مینیمالیسم یک گزینه ارزان می باشد.

به طور رسمی، مینیمالیسم در دهه ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ اختراع شده است. با این حال، طراحی De Stijl و سنتی ژاپنی را می توان قبل از مینیمالیسم در نظر گرفت..

نئو مینیمالیسم

 نئو مینیمالیسم، نوعی از مینیمالیسم، است که به توجه ویژه نیاز دارد، آن را “نئو ژئومتریک” یا “نئو ژئو” نیز می‌ نامند. این نوع درباره سادگی شکل و رنگ می باشد، اما در مقایسه با مینیمالیست های سنتی، مثل De Stijl، از بسیاری از رنگ‌ها و اشکال بیشتر استفاده کرده است.

این موضوع نشان دهنده این است که مینیمالیسم خیلی به رنگ یا اشکال فانتزی وابسته نیست، اما قطعا فراتر از مربع، مستطیل، خطوط افقی و عمودی و رنگ‌های اصلی است.

نئو مینیمالیست‌ها از رنگ‌های مختلف استفاده می‌ کنند اما تعداد کلی سایه‌ ها به شدت محدود می باشد.

طراحی مینیمال در عمل

گوگل مسلما بهترین نمونه از طراحی مینیمال کاربردی است که امروزه اعمال می‌ شود. رابط راه‌اندازی بیشتر خدمات آن تمیز و مینیمالیستی می باشد.

طراح گرافیک برتر در تبریز
بیشتر بخوانید

برای مثال صفحه شروع موتور جستجو از ابزار های ساده ای تشکیل شده است: یک باکس جستجو، دکمه جستجو و لوگوی گوگل. علاوه بر این، خود لوگو با رنگ‌ های اصلی ساخته شده، که یکی دیگر از ویژگی‌های معمول مینیمالیسم می باشد.

لوگو-گوگل

 

پالت های رنگ و اشکال در طراحی های مینیمال

مینیمالیسم به طور کلی در مورد ساده‌ سازی شدید فرم می باشد. پس در نتیجه، شما نمی‌ توانید انتظار اشکال پیچیده و رنگ‌های ظریف یک رنگ که هرگز نمی شناختید را داشته باشید.

استفاده از پالت‌های رنگی و اشکال در طول زمان تغییر می‌ کند. هنرمندان De Stijl خود را به میادین، مستطیل، خطوط افقی و عمودی و رنگ‌های اصلی محدود کرده اند.

مینیمالیست های امروزی از اشکال پیچیده تر و پالت‌های رنگی غنی‌ تر استفاده می‌ کنند.

اما با این حال، هنوز هم برای (نئو) مینیمالیست ها، استفاده از اشکال تمیز و ساده و پالت های رنگی که محدود به حالت های چندگانه یک رنگ هستند، یا چند رنگ متفاوت اما با کنتراست بالا، معمول است.

موارد استفاده از نئو مینیمالیسم

  • وقتی می خواهید از مخاطبان پیشرفته درخواستی داشته باشید
  • راحتی طراحی و تطبیق پذیری را افزایش دهید
  • وقتی امیدوار هستید با مخاطبان واضح تر صحبت کنید

 بهتر است از خواب بیدار شوید!

برخی معتقدند که هرچه رنگ ها و سوت های یک طرح بیشتر باشد ، منحصر به فرد می شود اما ، از دیدگاه دیگر ، محدودیت های نئو مینیمالیسم می تواند فضای بیشتری برای خلاقیت در طراحی شما ایجاد کند.  استیو جابز در این باره این جمله را گفته است: “مینیمالیسم تمیز کردن فکر شما برای ساده کردن آن” است.  فضای تنفسی که توسط نئو مینیمالیسم ارائه شده است به شما امکان می دهد تا آگاهی شما در آن کهکشان وسیع گسترش یابد و فضایی برای آگاهی بیشتر ، درک بیشتر و بیدار شدن بیشتر فراهم نماید. با طراحی نئو مینیمالیستی شما مردم را از خواب بیدار کنید!

خدمات مدیریت پیج اینستاگرام در تهران
بیشتر بخوانید

 

برای دریافت مشاوره با ما در تماس باشید 09144066071

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *