RFID-تکنولوژی

لیبل هوشمند چیست؟

لیبل هوشمند چیست و چه مزایا و کاربردی دارد ؟

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد، که محصولی را می‌بینید، دوست داشته باشید علاوه بر اطلاعاتی که بر روی آن درج شده، اطلاعات بیشتری از آن محصول کسب کنید. یا شاید علاقه داشته باشید از اصالت ان محصول بیشتر بدانید و یا در مورد برند یا اسم آن محصول.

بسته‌‌بندی محصولات امروزه با پیشرفت‌های زیادی رو به رو شده است. دیگر نیازی نیست که بر روی محصولی نوشته‌ها یا اطلاعات زیادی درج شود.

لیبل هوشمند چیست؟

بسته‌بندی هوشمند و از جمله آن لیبل هوشمند این کار را برای شما راحت کرده است. شما می‌توایند با استفاده از یک Qr code براحتی اطلاعاتی که مشتری در مورد برند شما می‌خواهد بداند، در اختیار او قرار دهید.

برچسب های RFID

 RFID مخفف واژه Radio-Frequency-Identification (شناسایی به وسیله فرکانس رادیویی) است و معنای آن استفاده از برچسب خاصی بر روی کالا، حیوانات یا اشخاص به منظور شناسایی و رهگیری مسیر حرکت آنها به وسیله امواج رادیویی است. این سیستم متشکل از یک دستگاه ردیاب و برچسب‌هایی است که بر روی کالا و… الصاق می‌شود.

اکثر برچسب های RFID متشکل از دو بخش هستند: قسمت اول یک تراشه برای ذخیره و پردازش اطلاعات، مدوله و غیر مدوله کردن سیگنال‌های رادیویی و کارکردهای خاص دیگر است. قسمت‌های دوم آنتن دریافت و ارسال سیگنال است.

عملکرد برچسب RFID را می‌توان به مراحل زیر تقسیم‌بندی کرد:

  • اطلاعات برچسب RFID تا زمان خوانده شدن در تراشه برچسب ذخیره می‌شود.
  • آنتن تعبیه شده در برچسب، انرژی موج الکترومغناطیس فرستاده شده از آنتن دستگاه ردیاب را دریافت می‌کند.
  • برچسب RFID یا به کمک باطری درونی خود و یا با ذخیره کردن انرژی دریافتی از دستگاه ردیاب (در برچسب‌های غیر‌فعال) شروع به فرستادن امواج رادیویی به دستگاه ردیاب می‌کند.
  • دستگاه ردیاب بعد از گرفتن موج رادیویی ارسال شده از برچسب، آن را تبدیل به اطلاعات معنادار می‌کند. در نهایت می‌توان مسیر کالاها را ردیابی کرد.
مدیریت پیج اینستاگرام
بیشتر بخوانید

لیبل هوشمند چه مزایایی دارد؟

  • لیبل هوشمند باعث صرفه‌جویی در هزینه تولید‌کنندگان می‌شود.
  • می‌توان براحتی اطلاعات تکمیلی و آگاه‌سازی نسبت به برند و محصولات دیگر را برای مشتریان انجام داد.
  • صرفه‌جویی در زمان خریداران اتفاق می‌افتد.
  • باعث اعتماد‌سازی در مورد اصالت کالا می‌شود.
  • از تولیدات دیگر آن برند آگاه می‌شوند.
  • باعث آگاه‌سازی نسبت به سلامت آن محصول می‌شود.
  • خریداران از تکنولوژی که در وقت و انرژی آنها صرفه‌جویی کند و در کمترین زمان بتواند اطلاعات زیادی به آنها دهد، استقبال می‌کنند.

چرا لیبل‌های هوشمند امروز رواج بسیار زیادی پیدا کرده‌اند؟

لیبل‌های هوشمند به دلیل استفاده در کمترین زمان و گرفتن بیشترین اطلاعات، امروزه رواج بسیار زیادی پیدا کرده‌اند. این محصولات باعث می‌شوند در هزینه تولید‌کنندگان صرفه‌جویی بسیار زیادی شود.

امروزه با توجه به فروش آنلاین و افزایش خریدهای اینترنتی این فناوری تقاضای بیشتری پیدا کرده است. زیرا با استفاده از اینترنت دیگر مسافت و زمان معنایی ندارد و ممکن است بسیاری از افراد کالاهایی را از شهرها و یا حتی کشورهای دیگر خریداری نمایند. به همین دلیل هم با استفاده از این فناوری می‌توانند به راحتی محصولات  را ردگیری کرده و از سلامت و وضعیت محموله خود مطمئن شوند.

جهت سفارش لیبل هوشمند برای محصولات خود با ما در ارتباط باشید.

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *