آشنایی-با-معماری-برند

منظور از معماری برند چیست؟

آشنایی با معماری برند

معماری برند در پیشرفت کسب‌ و کار چه نقشی دارد؟ آیا نام برند شما بیش‌ از حد پیچیده یا آشفته است؟ در این صورت، ممکن است برند شما به بازسازی نیاز داشته باشد. معماری برند بهترین راه برای تمرکز کردن بر طیف وسیعی از پیشنهادات کاری است. این کار به شما فرصت می‌ دهد که تبلیغات بهتری داشته باشید و نحوه‌ی درک مصرف‌ کننده از برند خود را کنترل کنید. در این مقاله، انواع مدل‌ های معماری برند و مزایای آن برای کسب‌ و کار شما را بررسی خواهیم کرد تا یک معماری برند مناسب را انتخاب کنید.

منظور از معماری در برند چیست؟

برای اینکه درک مناسبی از تأثیرات آن بر کسب‌ و کار و شرکت خود داشته باشید، ابتدا باید با مفهوم معماری برند آشنا شوید. معماری برند شامل یک سیستم یکپارچه از نام‌ ها، نماد ها، رنگ‌ ها و واژگان بصری است که مستقیماً بر روی مسیر فکری مصرف‌ کننده تأثیر می‌ گذارد.

به‌ عبارت‌ دیگر، معماری برند سیستمی است که برندها، محصولات و خدمات را سازماندهی می‌ کند. تا مخاطبان به‌راحتی به یک برند تجاری دسترسی داشته باشند. یک معماری برند موفق، به مصرف‌ کنندگان کمک می‌ کند که نسبت به یک برند، انتظارات خود را مشخص کنند.

معماری یک برند راهی است که از طریق آن می‌ توان زیر بخش‌ های یک برند بزرگ تجاری را سازماندهی کرد. این موضوع به ما کمک می‌ کند که برند های فرعی مربوط به نام تجاری خود را به‌ خوبی سازماندهی کنیم. تا افزون بر داشتن ارتباطی قوی با یکدیگر، در پیشرفت یکدیگر نیز نقش مؤثری داشته باشند.

طراحی لوگو در شیراز
بیشتر بخوانید

معمولاً صاحبان بسیاری از کسب‌ و کارها، از مزایای عملی معماری برند درک محدودی دارند. تأثیر این دستگاه استراتژیک مهم و چالش‌ هایی که می‌ تواند برطرف نماید. اغلب مورد کم‌ توجهی قرار می‌ گیرد. اما چه چالش‌ هایی ممکن است برای یک کسب‌ و کار هنگام شروع کار وجود داشته باشد؟

  • یک یا چند محصول شما بیش‌ تر از دیگران مورد توجه قرارگرفته است و شما می‌ خواهید بخشی از ارزش ویژه برند آن را منتقل کنید.
  • در آغاز کار، مشتریان لیست کامل محصولات یا خدمات شما را به‌ درستی نمی‌ شناسند.
  • شما یک یا چند محصول یا خدمات دارید که بیشتر مورد توجه قرار گرفته و پیشنهادات دیگر، شما را ضعیف می‌ کند و می‌ خواهید شهرت آن‌ ها را بهبود ببخشید.
  • شما به‌ تازگی یک برند جدید را خریداری کرده‌ اید یا قصد خرید آن را دارید و می‌ خواهید از ادغام محصولات یا خدمات آن حداکثر استفاده را ببرید.
  • در حال راه‌ اندازی یک خط محصول/خدمات جدید هستید و باید آن را به‌ گونه‌ای با تقاضا های موجود ادغام کنید.

معماری-برند

چرا لازم است کسب‌ و کار ها معماری داشته باشند؟

معماری برند در واقع مدیریت احساسات و نحوه‌ ی ادراک آن‌ هاست. این کار در خارج از سازمان به مشتریان و دیگر ذی‌ نفع‌ ها کمک می‌ کند تا یک سازمان چند وجهی را درک کنند. این موضوع در داخل سازمان، ابزاری ارزشمند برای بهینه‌ سازی کارایی و عملکرد بازاریابی برند شما خواهد بود.

مزایای یک معماری برند مناسب برای کسب‌ و کار شما شامل این موارد است:

۷ اقلام بازاریابی چاپی
بیشتر بخوانید

هیچ‌ چیز مانند وضوح، موقعیت برند شما را بهبود نمی‌ بخشد. شما باید آشکارا نام برند های فرعی خود را بیان کنید و پیام آن را به مشتریان خود برسانید. به‌ این‌ ترتیب همراه با رشد برند خود، زمینه را برای افزودن برند های فرعی فراهم خواهید کرد.

هنگامی‌که بخش‌ ها یا برندهای فرعی به‌ وضوح مشخص می‌ شوند، مشتریان می‌ توانند ارزش پیشنهاد های منحصر به‌ فرد خود را درک نمایند. افزون بر این، مشتری یک برند فرعی خاص نسبت به مشتری بدون سابقه، راحت‌ تر به یک برند فرعی دیگر اعتماد می‌ کند و مشتری آن می‌ شود. در نتیجه، هنگامی‌ که برندها و برندهای فرعی به شیوه‌ ای منطقی و مؤثر معماری می‌ شوند، تلاش‌ های بازاریابی شما به شکل تصاعدی کارآمد تر می‌ شوند. بنابراین، با وجود فرصت‌ هایی برای تبلیغات متقابل بین برند های فرعی، بازاریابی مؤثر‌تری شکل می‌ گیرد.

با ایجاد معماری واضح و مؤثر در یک برند، به‌راحتی زمینه را برای افزودن محصولات یا خدمات به‌ عنوان برند تجاری خود فراهم می‌ کنید. همچنین نام تجاری شما برای افزودن برند های فرعی جدید نیز آماده خواهد بود.

یک برند با معماری برند خوب برای رشد در آینده آماده‌ تر است. توجه داشته باشید که برند های آینده‌ نگر، هم برای سرمایه‌ گذاران و هم برای کارکنان مطمئن‌ تر هستند.

حتی کوچک‌ ترین برند تجاری نیز پیچیدگی‌ های خاص خودش را دارد. تا زمانی که اجزای مختلف تشکیل‌ دهنده‌ ی آن سازمان به‌ طور واضح تعریف و درک نشوند، نمی‌ توانند با هم به‌ طور کارآمد و مؤثر، در جهت یک هدف مشترک کار کنند.

    1. موقعیت برند، استراتژی نام‌ گذاری و پیام کسب‌ و کار شما را آشکار می‌ کند.
    2. آگاهی از نام تجاری شما افزایش می‌ یابد، در حالی‌ که فروش متقابل پیشنهادات را تسهیل می‌ کند.
    3. افزایش انعطاف‌ پذیری برای ارائه محصولات و خدمات جدید در آینده.
    4. اعتماد سهام‌ داران به استراتژی برندتان افزایش می‌ یابد.
    5. اطمینان از شفافیت و هم‌ افزایی بین شرکت‌ ها، بخش‌ ها، محصولات و خدمات.
علائم و نماد های روی بسته بندی
بیشتر بخوانید

اینجاست که یک معماری مناسب در برند شما، می‌ تواند در مدیریت و حل کردن این چالش‌ ها به شما کمک کند. برای آشنایی بیش‌ تر با مزایای هر بخش از معماری برند، در مقاله بعدی  انواع مدل‌ های معماری برند بررسی خواهیم کرد.

 

برای دریافت مشاوره با ما در تماس باشید 09144066071

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *