هویت داینامیک برند

هویت داینامیک برند (گردآورنده: علی سیابانی)

چکیده مقاله هویت داینامیک برند

در مقاله هویت داینامیک برند با نگاهی اجمالی به مبحث برند و هویت بصری آن، قصد داریم سراغ یک نگاه جدید و متفاوت در ارائه‌ی ساختار بصری یک سازمان، خدمت و یا محصول برویم. دنیای امروز، روز به روز در حال پیشرفت و توسعه است. این پیشرفت باعث تغییر نگرش و سلیقه‌ی مخاطبین شده و باعث می‌شود خواست آنها از نوع ارائه و معرفی یک برند تغییر کند. بنابراین طراحان گرافیک و صاحبان برندها، با انعطاف در کاراکتر هویت برند خویش، گامی در راستای ارتباط عمیق‌تر با مخاطبین خود بر می‌دارند.

شاید این مسیر جدید برای هر برندی مناسب نباشد، اما بی شک روح تازه‌ای در هر برند می‌تواند بدمد. هویت داینامیک، یک شروع دوباره برای هر نوع کسب‌و‌کار محسوب می‌شود زیرا با این روش خود را منطبق با جهان اطراف خود، پویا و نو ارائه دهد. اما سوال اینجاست که آیا هویت داینامیک، مناسب هر نوعی از کسب‌و‌کار می‌باشد؟

در چند سطر پیش‌رو به دنبال این سوال کلیدی خواهیم بود و برای رسیدن به این امر باید تعاریف و استانداردهای برند، هویت سازمانی برند و اصول و قاعده‌ی هویت داینامیک را بررسی نماییم.

مقدمه

هر کسب وکار، خدمت و یا شرکتی با توجه به نوع فعالیت خود، دارای یک هویت سازمانی و بصری است. این هویت برند است که به مخاطبانِ هدف کمک می‌کند تا در انتخاب مسیر خود، هم‌راستا با سلیقه و خواست کارفرما حرکت کنند.

برندینگ برای یک تجارت، شرکت ویا خدمت یک مسیر است. مسیری که یقین بدون خواست مخاطبِ هدف هموار نخواهد شد. در گذشته چوپانان برای این که گوسفندان گله‌ی خود را با سایر گله‌ها متمایز کنند، با استفاده از مهر بروی گوسفند، آن را به اصطلاح Branded  می‌نمودند. حال این اتفاق، به مفهوم خلق وجه تمایز بصری و حسی برای هر نوع کسب وکاری اتفاق می‌افتد تا همیشه و هرجا در ذهن مخاطبین خود باشند.

مدیریت پیج اینستاگرام
بیشتر بخوانید

یکی از کوچکترین اما بواقع مهمترین بخش‌های پروسه‌ی برندینگ، خلق هویت بصری برای یک کسب و کار است. نقشی که قرار است در حکم مهر تائید و پل ارتباطی برای ذهن مخاطب با محصول ویا خدمتی خاص باشد.

در این میان، وفور کسب و کارهای مشابه از سویی، و ایجاد فضایی رقابتی بین برندها، مهمترین عامل وجه تمایز دو کسب مشابه، هویتی متفاوت، بروز و قابل انعطاف می‌باشد.

بی‌شک گستره‌ی وسایل ارتباط جمعی، بالارفتن سلیقه و سواد بصری مخاطبین، کار را برای صاحبان کسب و کار و مشاورین تبلیغاتی آنها بسیار دشوار نموده است. امروزه یکی از راه‌های ایجاد وجه تمایز، خلق و استفاده از هویت بصری داینامیک برای هر بزند است که یقین نیازمند شناخت وسیع‌تر خدمت، مخاطبین هدف،ابزار و راه‌های ارتباطی برای کارفرما و مشاورین تبلیغاتی را دارد. بررسی این مسیر پرفراز و نشیب باعث شناخت بیشتر از این ایده‌ی به روز خواهد بود.

فهرست مقاله هویت داینامیک برند شامل موارد زیر می باشد

برند چیست؟

هویت بصری برند چیست؟

هویت بصری داینامیک

مطالعه‌ی موردی چند نمونه

نتیجه‌گیری

منابع

برای دانلود این مقاله مفید و ارزشمند اینجا کلیک کنید.

(گردآورنده: علی سیابانی)

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *