چگونه محتوا تولید کنیم

انواع محتوا در شبکه‌ های اجتماعی

نحوه تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی با استفاده از 4 مدل

نحوه تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی با در نظر گرفتن 4 قالب اساسی تعیین می شود. تصاویر، ویدیوها، متن ها و صدا هر یک در زمینه تولید محتوا مورد بررسی قرار می گیرند. نحوه تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی با تولید محتوا و نگارش متون با سبک های سنتی تفاوت بسیار زیادی دارد. هر یک از این قالب ها کارکرد خاص خود را در شبکه های اجتماعی دارند. به همین خاطر پیش از آشنایی با نحوه تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی باید عملکرد خود را در هر یک از شبکه های اجتماعی مشخص کنید.

نحوه تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی؛ محتوای متنی

همان طور که پیش تر نیز اشاره شد، نحوه تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی در قالب های گوناگون متفاوت خواهد بود. در صورتی که محتوای شما از نوع متنی باشد، باید پیش از آغاز به کار تولید محتوا، اطلاعات خود را در رابطه با مطلب مورد نظر تکمیل کنید. اطلاعات شما باید حتی فراتر از محتوای متنی مورد نظر باشد. شما می توانید، در محتوای متنی خود بخش هایی را برای سرگرمی نیز مد نظر قرار دهید. به این ترتیب توجه مخاطبین بیشتر به سایت شما جلب خواهد شد.

نحوه تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی، محتوای ویدیویی

نحوه تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی از نوع ویدیویی نیز شرایط و مقررات خاص خود را دارد. در نظر داشته باشید که با گسترش و پیشرفت صنعت دیجیتال، استفاده از محتواهای ویدیویی بسیار بیشتر از پیش شد. این ویدیوها تاریخ انقضا ندارند. به علاوه مردم بیشتر از این که به مطالعه کلمات و مطالب آموزشی علاقه داشته باشند، به تماشای این ویدیوها علاقه مند هستند. به همین خاطر شاید تاثیر گذاری این ویدیوها بیشتر است. در نظر گرفتن نحوه تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی برای این قبیل محتواها از اهمیت بالایی برخوردار است.

نحوه تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی؛ محتوای صوتی

در حوزه بازاریابی ارائه ویس های صوتی بسیار بیشتر گسترش داشته است. شاید تاثیر گذاری یک ویس بسیار بیشتر از متون تایپ شده و خواندنی باشد. به علاوه آپلود ویس و صوت اغلب ساده تر از محتواهای ویدیویی پر حجم است و به همین خاطر نیز استفاده از آن ها در این حوزه بسیار گسترده تر شده است. در سال های اخیر محتواهای صوتی سیاسی، کمدی، اجتماعی و… در شبکه های متعددی پخش شده اند و از هر یک از آن ها برای رسیدن به اهداف مهمی استفاده شده است.

نحوه تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی؛ محتوای تصویری

نحوه تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی باید اصولی و فکر شده متناسب با نیاز مخاطب انجام شود. شما می توانید، انواع عکس و تصویر را برای پیشبرد بهتر اهداف خود در سایت و شبکه اجتماعی مربوطه آپلود کنید. این تصاویر باید به خوبی پیام شما را به خواننده و مخاطب سایت و شبکه اجتماعی منتقل کنند. شما می توانید، به سهولت این عکس ها را پیرامون موضوع مورد بحث خود بیابید و از آن ها برای تولید بهتر محتواهای مورد نظر استفاده کنید.بازاریابی با محتوای بصری نیز در عصر کنونی بسیار رایج شده است و امروزه بسیاری از مردم از این شیوه ها برای فعالیت در عرصه های دیجیتالی بازاریابی استفاده می کنند. این محتواها بسیار ساده هستند و فرایند ساخت آن ها نیز به سهولت انجام می گیرد.

تولید محتوا در شبکه های اجتماعی

تولید محتوا در شبکه های اجتماعی

اگر به دنبال افزایش تعامل، لایک، اشتراک گذاری و دنبال کننده از محتوای رسانه‌های اجتماعی خود هستید، از خود بپرسید که چه نوع محتوایی بیشترین ارزش را به شما می‌دهد.منظور ما از ارزش، بازگشت سرمایه (ROI) است. به عبارت دیگر، شما می‌خواهید روی محتوایی سرمایه‌گذاری کنید که بازده پولی که خرج می‌کنید را فراهم کند.در غیر این صورت، سرمایه گذاری در محتوای رسانه‌های اجتماعی یا مدیریت سود چندانی ندارد. در ادامه ۷ نوع محتوای رسانه‌های اجتماعی توضیح داده خواهد شد:

محتوا های آموزشی

طبق تحقیقات انجام شده محتوای آموزشی، به‌ویژه اینفوگرافی‌ها، می‌تواند اشتراک‌گذاری‌های زیادی با خود به همراه داشته باشد. این تحقیقات که توسط نیویورک تایمز انجام شد، نشان می‌دهد خوانندگان مقالات طولانی‌تر را نسبت به مقالات کوتاه‌تر ایمیل می‌کنند.انواع محتوای آموزشی که می‌توانید در رسانه‌های احتماعی استفاده کنید شامل آموزش ویدیویی، اینفوگرافی، پرسش‌های متداول، تحقیقات صنعتی، مطالعات موردی، نکات و ترفندها، و نحوه ارسال پست‌ها می‌شود.

شاخص های کلیدی عملکرد KPI چیست
بیشتر بخوانید

اما چگونه می‌توان محتوای آموزشی تولید کرد؟
یکی از راه‌ها این است که در مطالب خود از طنز استفاده کنید. همچنین تعامل را در محتوای خود بگنجانید، به عنوان مثال، چیزی بنویسید که نیاز به تعامل دارد و بازخوردهایی را که جمع آوری می‌کنید، بررسی کنید. علاوه بر این سعی کنید ایده‌ی متفاوتی را به روال معمول خود اضافه کنید.برای مثال اگر تمایل به نوشتن زیاد و ارائه وبینارها دارید از ویدیو استفاده کنید. می‌توانید داستان‌های بگویید که افراد، مکان‌ها یا چیزهای قابل‌ارتباط را شخصی‌سازی کنید و هر چه بیشتر مخاطب را درگیر کنید.راه دیگر ارائه بیوگرافی‌های جذاب است. یک نشست آنلاین برگزار کنید و یک کتاب یا مستند را معرفی کنید. مراقب باشید که در این نوع تولید محتوا به حفظ مشتری نیز دقت کنید و تنها به دست آوردن مشتری جدید مهم نیست.

محتوا های الهام بخش

بیان مطالب انگیزشی و الهام بخش باعث ایجاد حس خوبی میان مخاطبان و شما می‌شود و به شکلی به شما اعتیاد پیدا می‌کنند و نمی‌خواهند شما را از دست بدهند می‌توانید برای شروع این نوع از محتوای اشبکه‌های اجتماعی داستان موفقیت خود یا دیگرانی را بگویید که میان مردم محبوب هستند.اخبار خوب را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید تا آن‌ها در کنار شما روحیه و انگیزه بگیرند. یادتان باشد که زندگی هر روزه مردم پر از داستان‌های کوچکی است که از کنار آن‌ها رد می‌شویم در حالی که می‌تواند برای بقیه جالب و الهام بخش باشد.

اما چه داستان‌هایی را به اشتراک بگذارید؟
اولین مورد باید تجربه آن قدر خوب، منحصر به فرد یا جدید باشد که به اشتراک گذاشته شود. دوم این است که با نشان دادن برتری خود به دیگران توجه را جلب کنید.به عنوان مثال شما بخشی از یک باشگاه انحصاری خریداران بودید یا اطلاعات داخلی دارید. سومین مورد باید از تمایل به کمک و ابراز مراقبت یا دوستی محتوا تولید کنید و چهارم این که آن قدر فوق العاده، خنده دار یا درخشان است که فقط حتما باید به اشتراک گذاشته شود.علاوه بر این موارد باید انواع محتوای رسانه‌های اجتماعی که می‌توانید از آنها استفاده کنید عبارتند از نقل قول‌ها، داستان‌های شخصی پیروزی و تصاویر.

محتوا های تعاملی

خوب است بدانید که مردم ایده‌های ممکن درباره خودشان یعنی آن‌طور که هستند یا ممکن است روزی باشند را تصور می‌کنند و به اشتراک می‌گذارند.علاوه بر این اطلاعاتی به اشتراک می‌گذارند که با نظر خودشان مطابقت دارد. به همین دلیل است که برخی افراد نظرات سیاسی را به اشتراک می گذارند، نسبت به برخی مسائل خشمگین می‌شوند یا داستان موفقیت افرادی را به اشتراک می‌گذارند که امیدوارند روزی شبیه آنها شوند.در این مسیر انواع محتوای رسانه‌های اجتماعی که می‌توانید از آنها استفاده کنید شامل آزمون‌ها، نظرسنجی‌ها، بازی‌ها، واقعیت مجازی، کلاس‌ها، ویدیوها، اینفوگرافی‌ها، مسابقات، سؤالات، هر چیزی از من بپرسید، است.

شما می‌توانید  از اینفوگرافی‌ها برای آموزش و اطلاع رسانی به خریداران بالقوه استفاده کنید. همچنین سطح آگاهی و دانش را با یک مسابقه امتحان کنید. از GIF های متحرک استفاده کنید، که مشابه ویدیو عمل می‌کنند.در مسابقاتی که در رسانه‌های اجتماعی ایجاد می‌کنید، مخاطبان را تشویق به شرکت کنید و در آخر از نظرسنجی‌ها برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مخاطبان خود و علایق آنها استفاده کنید.

محتوا های غیررسمی

رابین دانبار، انسان شناس بریتانیایی، کشف کرده که اندازه مغز یک پستاندار و میانگین اندازه گروه اجتماعی آن به هم مرتبط است.دانبار با تعمیم این موضوع به انسان‌ها پیشنهاد کرد که افراد تنها می‌توانند ۱۵۰ رابطه اجتماعی پایدار را به راحتی حفظ کنند.این رقم به عدد دانبار معروف است و در بسیاری از نشریات به آن اشاره شده است. عدد ۱۵۰ نشان دهنده سختی کار شما در رسانه‌های اجتماعی است و باید هوشمندانه رفتار کنید. یکی از راه‌های خاص که می‌توانید برای ارتباط با مخاطبان خود استفاده کنید عبارتند از:

مفهوم فروش در بازاریابی
بیشتر بخوانید

_ تصاویر یا ویدیوهای پشت صحنه

_ پیش نمایش محصول برای دنبال کنندگان

_ داستان‌ها

_ تصاویر/ فیلم‌های شخصی از زندگی شما از جمله سرگرمی‌ها، تعطیلات، خانواده

_ پست‌های مرتبط با نوستالژی

_ ویژگی‌های کارمندان

_ عکس‌هایی از رویدادهایی که در آن شرکت می‌کنید

_ تشکر از مخاطبان

چگونه م‌ توانید از این نوع محتوا در رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید؟

حس شوخ طبعی را نشان دهید. تجربیات آنلاین و درون فروشگاهی را با هم ترکیب کنید و با ادبیاتی جذاب منتشر کنید. مخاطبان خود را درگیر مکالمه کنید. اشتباهات خود را بپذیرید. مشتریان را غافلگیر کنید و منحصر به فرد باشید.

محتوا های تبلیغاتی

در سال ۱۸۸۷ کوکاکولا برای اولین بار کوپن‌هایی را معرفی کرد که مشتریان می‌توانستند یک لیوان کوکا کولا رایگان در هر داروخانه‌ای دریافت کنند.از آن زمان این روش محبوبیت پیدا کرد و شکل‌های دیگری از محتوای تبلیغاتی، از تخفیف‌ها گرفته تا پیشنهادات رایگان را به وجود آورد.دکتر پل جی. زاک، استاد اقتصاد در تحقیقاتی که انجام داده تاثیر کوپن‌ها را بر سلامت، استرس و شادی افراد بررسی کرده است. او کشف کرده که کسانی که کوپن ۱۰ دلاری دریافت کردند، افزایش ۳۸ درصدی سطح اکسی توسین را تجربه کرده و  نسبت به کسانی که کوپن دریافت نکرده‌اند، ۱۱ درصد شادتر بودند.

همچنین ۳۲ درصد کاهش در تعداد تنفس و ۵ درصد کاهش در ضربان قلب داشتند. به عبارت دیگر، کسانی که کوپن دریافت کردند، شادتر، استرس کمتر و آرامش بیشتری داشتند. این نشان می ده د که ۵۷ درصد از خریداران انگیزه دارند که برای اولین بار خرید خود را در زمانی که می‌توانند یک کوپن بازخرید کنند، انجام دهند.در نتیجه بدانید که محتوای تبلیغاتی که آزمایش‌ها یا تخفیف‌های رایگان ارائه می‌دهد بسیار محبوب هستند.

چگونه محتوای تبلیغاتی جذاب ایجاد کنید

ابتدا مخاطب هدف خود را مشخص کنید. محتوای تبلیغاتی را با رسانه‌های بصری و رنگ برجسته کنید تا توجه مخاطبان خود را به خود جلب کنید.کانال های مناسب برای انتشار محتوا را انتخاب کنید. پیام خود را واضح و ساده نگه دارید تا مخاطبان خود را گیج نکنید. یک بازه زمانی مشخص را تعیین کنید. اهداف یا KPI های قابل اندازه‌گیری را برای کمپین خود تعیین کنید و در پایان برای رسیدگی به هجوم سفارشات آماده شوید.

مطالب خبرساز

دقت کنید که انواع محتوا همیشه برای هر کسب و کاری یکسان نیست. محتوای خبرساز به شدت مفید است اما این نوع محتوا ممکن است برای همه صنایع خوب کار نکند.برای اکثر سازمان‌ها، اشتراک گذاری محتوای خبرساز می‌تواند یک چالش باشد. رقابت زیادی وجود دارد و مهم‌تر از آن، تولید این نوع محتوا به طور کلی به منابع زیادی نیاز دارد.

 محتوای سرگرم کننده

مردم دوست دارند بخندند یا سرگرم شوند، بنابراین وقتی با یک محتوا به این حس برسند در پی تمدید حال خوب خود هستند.از نقطه نظر تجاری، محتوای سرگرم کننده می‌تواند به ایجاد شبکه‌سازی انسانی میان یک کسب و کار و مخاطبانشان کمک کند.انواع محتوای رسانه‌های اجتماعی که باید به عنوان سرگرمی در نظر گرفته شوند عبارتند از: پازل، محتوای سرگرم‌کننده مربوط به تعطیلات، میم‌ها، ویدیوهای ویروسی، جوک‌ها، کمیک‌ها، مسابقات یا هدایا و محتوای مرتبط با نوستالژی.

چگونه محتوای سرگرم کننده ایجاد می‌کنید؟از اطلاعاتی که مردم به سادگی دارند مانند شایعات در ویدیو استفاده کنید. با دست گذاشتن به یک موضوع نسبتا ظریف، مخاطبان خود را باهوش جلوه دهید.

چگونه برای تولید محتوا اقدام کنیم؟نحوه تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی در این بخش دقیق تر مورد بررسی قرار می گیرد. برای انجام این فرایند، باید از یک مرحله خاص آغاز به کار کنید. محتواها در دنیای امور در قالب ها و مدل های مختلفی تولید می شوند. نحوه تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی، با در نظر گرفتن فرمت هر یک از این محتواها قابل تغییر می باشد.

کاتالوگ و انواع آن
بیشتر بخوانید

یک محتوا می تواند، موزیکی باشد که به آن گوش می دهید و یا فیلم گرافیکی باشد که آن را مشاهده می کنید. محتواهای متنی نیز بخش مهمی از شبکه های اجتماعی را تشکیل می دهند و به همین خاطر آشنایی با نحوه تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی از نوع محتوای متنی از اهمیت بالایی برخوردار است.

اهمیت تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی

اهمیت تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی

در دوره‌های گذشته کسب و کارها با پشتوانه مالی قدرتمند، به سرعت در میان جوامع و مردم مطرح می‌شدند اما در عصر حاضر به کمک اینترنت پول فقط عامل رشد یک فعالیت و کسب و کار محسوب نمی‌شود ؛ چون کسب و کارهای خانگی از طریق شبکه‌های اجتماعی می‌توانند با تولید محتوای درست و دقیق، مشتریان خود را جذب کنند. در واقع تمام کسب و کارهای نوپا از طریق شبکه‌های اجتماعی، فرصت برابری برای رساندن پیام‌شان به جامعه و مخاطب موردنظرشان دارند. تولید محتوا این فرصت برابر را به آن‌ها می‌دهد. تولید محتوای خوب در شبکه‌های اجتماعی زمینه اعتماد بین افراد را فراهم می‌سازد و همچنین به شناخت افراد از برند مورد نظر کمک شایانی می‌کند و همچنین ایجاد شبکه‌های اجتماعی برای موسسات تولید محتوا نیز اهمیت فراوانی دارد که این اهمیت عبارتند از:

hr branding

در واقع محیط آرام، پر انرژی، خاص، پویا و همراه با احترام برای کارکردن نیروی انسانی است که باعث می‌شود افراد شاغل در سازمان به کار کردن در آن افتخار کرده و برای پیشرفت سازمان و پیشبرد اهدافش از هیچ کوششی دریغ نکرده و در حقیقت عرق سازمانی ایجاد شده در آنها باعث اعتلای سازمان و بهره‌وری بیشتر آن می‌گردد. در واقع hr branding از فضای مجازی برای معرفی فضای کار جهت جذب نیروی متخصص استفاده می‌کند یعنی می‌توان پست‌هایی را در فضایی ایجاد کرد و محیط کار را توضیح داد تا افراد علاقمند به کار در این محیط بشوند و درخواست خود را ثبت نمایند.

lead generation

همانطور که می‌دانید در دنیای امروزی بازاریابی لید از اهمیت بسیار بالایی برای جذب مخاطب برخوردار است. لید جنریشن به شما کمک می‌کند تا مشتریانی که با درصد بالایی به خرید اقدام می‌کنند را به سمت کسب‌وکار خود جذب نمایید. لید جنریشن پیشنهاداتی است که شما در ازای یک آدرس ایمیل و اجازه ارسال پیشنهادات بیشتر به کاربر ارائه می‌دهید. در واقع می‌توان در فضای مجازی محتوایی تولید کرد و لید جنریشن کرد. مثلا فصل اول کتابی را به رایگان گذاشت تا همه استفاده کنند و کسانی که می‌خواهند به رایگان فصول دیگر را دریافت کنند باید ایمیل یا شماره تلفن خود را بگذارند و سپس سایر فصول به آن‌ها داده شود و در پایان از این شماره تلفن و ایمیل می‌توان برای بازاریابی ایمیلی و پیامکی استفاده کرد.

برندینگ

به فرایند تحقیق، گسترش و ایجاد ویژگی‌های خاص برای یک موسسه تجاری با هدف ارتباط مشتری با محصولات و خدمات، برندینگ گفته می‌شود. برندینگ یا برندسازی، فرایندی مادام‌العمر بوده و به ارتباط قلبی مشتری با کسب‌وکار وابسته است. برند به تجارتتان هویت می‌بخشد، کاری می‌کند در ذهن مردم بماند، مصرف‌کننده‌ها را به خرید مجدد تشویق می‌کند، بازاریابی و تبلیغات را پشتیبانی می‌کند و کاری می‌کند کارمندانتان حس غرور داشته باشند. در واقع تولید محتوا در فضای مجازی باعث برندینگ و شناخته شدن برند شما می‌شود. لحن برند یکی از روش‌هایی است که شرکت‌ها به‌ وسیله آن با مخاطبان خود ارتباط برقرار می‌کنند. انتخاب کلمات، سبک نوشتار، ترتیب قرار گرفتن کلمات در کنار یکدیگر، همه و همه در تعیین لحن برند موثر هستند. برندها نیاز دارند تا هویت خود را داشته باشند و نحوه ارتباط با مخاطب نیز بخشی از فرآیند هویت‌سازی یک برند است. یک برند چیزی فراتر از یک عنوان شرکت است. همان‌‌طور که یک شخص، به شناسنامه و نام خانوادگی خود خلاصه نمی‌شود. همه ما در برخوردهای روزمره و در تعامل با آدم‌های مختلف لحن‌های متفاوتی را به‌کار می‌گیریم پس در تولید کلیه انواع محتوا در فضای مجازی باید لحن برند رعایت شود.

برچسب ها: بدون برچسب

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *