موثرین روش تبلغات در ایران

موثرترین روش‌ تبلیغات در ایران

روش‌های تبلیغات بسیار زیاد و با بازدهی بالا در سراسر جهان وجود دارد که می‌توان از آنها استفاده کرد اما در ایران به دلیل تفاوت‌های فرهنگی، رفتاری و همچنین محدودیت‌های موجود جوابگو نیستند. در نتیجه برخی از این تبلیغات در ایران پررنگ‌تر هستند و کارایی بیشتر دارند.دنیای تبلیغات دنیایی گسترده است که ورود به آن انتها ندارد. برای انتخاب بهترین گزینه تبلیغات باید هدف از تبلیغات را مشخص کرد تا استراتژی درستی پیاده سازی شود.

در ایران تبلیغات مختلفی برای معرفی محصول و خدمات اجرا می شوند که هر یک می توانند کاربران مختلفی را مورد هدف قرار دهند. در سال های اخیر به دلیل استفاده گسترده از اینترنت و ارائه خدمات اینترنتی در حوزه های مختلف، انتشار تبلیغات در این فضا بیشتر شده است، چرا که به صورت گسترده می توانند باعث جذب ترافیک سایت ها شوند.

انواع روش تبلیغات اینترنتی

کسب‌وکارها و سازمان‌ها از تبلیغات ارائه شده از طریق فیس‌بوک، توییتر، اینستاگرام و دیگر پلت‌فرم‌های رسانه‌های اجتماعی برای هدف قرار دادن جمعیت‌شناسی خاص استفاده می‌کنند.تبلیغات رسانه‌های اجتماعی نوعی از تبلیغات دیجیتالی است که تلاش می‌کند از تعامل زیاد مردم در رسانه‌های اجتماعی و اطلاعات فراوانی که تبلیغ‌کنندگان درباره افرادی که با تبلیغات رسانه‌های اجتماعی خود هدف آنها هستند، بهره‌مند شود.

اما همین تبلیغات در ایران نیز متفاوت است. برای مثال فیس بوک در ایران طرفداران زیادی ندارد اما اینستاگرام در ایران به شدت پرطرفدار است.تبلیغات در فضای مجازی کارکردهای دیگری نیز دارد. شرکت ها از ابزارهای تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی برای اندازه گیری میزان دسترسی، تعامل و فروش خود به زیرمجموعه خاصی از مخاطبان رسانه های اجتماعی استفاده می‌کنند.

با جمع‌آوری داده‌ها از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، تبلیغ‌کنندگان می‌توانند نتایج تصمیم‌های خود را بر اساس تعداد لایک‌ها، اشتراک‌گذاری‌ها، دنبال‌کردن‌ها، بازتوییت‌ها، پیش‌نمایش، برداشت‌ها و سایر معیارها اندازه‌گیری کنند.این نکته را فراموش نکنید که شبکه‌ های اجتماعی مانند اینستاگرام، واتساپ و تلگرام در ایران محبوبیت بالایی دارند و شبکه های دیگر مانند توئييتر و فیسبوک نسبت به آن‌ها کاربران ایرانی کمتری دارند.

تبلیغات اینترنتی

فیسبوک

فیسبوک به عنوان بزرگترین شبکه اجتماعی فرصت مناسبی برای تبلیغات کسب و کارها است. این تبلیغات که می توانند به صورت تصویر یا ویدئو ارائه شوند، در بخش ‌های مختلف لایو مسنجر و فید نمایش داده می شوند.

یوتیوب

یوتیوب از دیگر پلتفرم‌ های بزرگ است که برای اشتراک گذاری ویدیوها مورد استقبال بسیاری از کاربران قرار گرفته است. تماشای ساعت ‌ها ویدیو در یوتیوب دلیل اصلی برای تبلیغات ویدیویی در این پلتفرم است. تبلیغاتی که در یوتیوب انجام می شوند، می تواند در ابتدای ویدیویی اصلی یا در انتهای ویدیوی اصلی باشد.

لینکدین

از دیگر شبکه ‌های اجتماعی لینکدین است که در سال‌ های اخیر کاربران بسیاری این شبکه اجتماعی را انتخاب کردند. برای کسانی که در حوزه خاصی فعالیت می کنند، می توانند از طریق لینکدین مارکتینگ کالاها و محصولات خود را به فروش برسانند. معمولا تبلیغات در این شبکه اجتماعی به صورت ویدیویی و یا پیام کوتاه خواهد بود.

توییتر

توییتر از دیگر شبکه ‌های اجتماعی است که نه تنها افراد حرفه ‌ای بلکه افراد معمولی نیز توانسته اند به راحتی با این پلتفرم ارتباط برقرار کنند. اگر کسب و کار خود را به تازگی آغاز کرده ‌اید، می توانید برای معرفی برند خود توییتر را انتخاب کنید. تبلیغات در این شبکه به صورت ترند، اکانت کاربری و توییت خواهد بود.

پینترست

پینترست این امکان را برای کاربران فراهم می کند تا در حوزه های مختلف از جمله دکوراسیون داخلی، پوشاک، مد و فشن تبلیغات خوبی را ارائه دهند. در این شبکه تبلیغ به صورت پین همچون توییت انجام می شود.

واتساپ و تلگرام

واتساپ و تلگرام رسانه ‌های اجتماعی محبوبی هستند که با هزینه کم تبلیغات را منتشر می کنند.

اینستاگرام

اینستاگرام در میان سایر شبکه ‌ها به دلیل محبوبیت بالا بازخورد بهتری را ارائه می‌ دهد. تبلیغات در اینستاگرام می تواند به صورت ویدیو، تصویر یا متن باشد که از طریق استوری و پست در فید یا اکسپلور به نمایش در می ‌آید. آنچه باعث محبوبیت این سوشال مدیا شده است، کاربران بین ۲۰ تا ۳۵ سال هستند.

راهکارهایی برای تحرک و ترویج کسب و کار
بیشتر بخوانید

روش ‌های تبلیغات در شبکه ‌های اجتماعی بسیار متفاوت است. شما می توانید کسب و کار خود را در صفحه شخصی خود به صورت رایگان تبلیغ کنید و یا با کمک صفحات پرطرفدار کسب و کار خود را معرفی کنید. معمولاً معرفی کسب و کار از طریق سایر صفحات در مقابل پرداخت هزینه است.

 

روش تبلیغات در رادیو و تلویزیون

براساس تحقیقات انجام شده هنوز رادیو و تلویزیون می‌توانند در تبلیغات موثر باشند. البته بازدهی بالاتر تبلیغات به متغییرهایی بستگی دارد.برای نمونه پخش تبلیغات در میان دو نیمه یک فوتبال حساس بسیار پربازده‌تر از پخش تبلیغات در ساعات کاری است.

فارغ از ایران در سراسر جهان نیز همین الگو وجود دارد و پیش‌بینی می‌شود درآمد جهانی تبلیغات از رادیو پخش در سال ۲۰۲۲ به میزان ۳.۵ درصد و در سال ۲۰۲۳ به میزان ۱.۵ درصد رشد کند.هزینه تبلیغات برای پادکست ها و سایر صداهای آنلاین در سال ۲۰۲۱ با یک سوم افزایش در سراسر جهان به ۵.۴ میلیارد دلار رسید.

درآمد تبلیغات پادکست ۵۰.۹% افزایش یافت و پخش صوتی ۲۸.۴% افزایش یافت. پیش بینی می شود تا سال های آینده تبلیغات صوتی آنلاین به ۸.۳ میلیارد دلار برسد.تبلیغات تلویزیونی یکی از بهترین روش‌های تبلیغاتی در ایران است که می‌توان آن را بسیار تاثیرگذار نام برد ولی تبلیغات در آن هزینه‌های جانبی زیادی دارد.همچنین افراد بسیاری هستند که هنوز هم در هنگام رانندگی، قدم زدن یا حتی در خانه رادیو گوش می‌‌کنند. علاوه بر این گفتنی است شبکه نمایش خانگی اخیرا در میان ایرانیان طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است و تبلیغات در این شبکه‌ها می‌تواند به یک برند و شرکت کمک خوبی باشد.

تبلیغات در وب‌ سایت‌ های پربازدید

امروزه تبلیغات و درج آگهی در اینترنت به اشکال گوناگون صورت می‌گیرد. مانند تبلیغ در اپلیکیشن‌ها و شبکه‌های مجازی و همچنین تبليغات در سايت‌های پربازديد، که مورد پسند بیشتر اقشار قرار گرفته است. سایت‌های تبلیغاتی که در ایران در حال فعالیت هستند تعداد زیادی دارند.

سایت‌های فعال ایرانی از سال ۱۳۹۰ شروع به ثبت آگهی تبلیغاتی کردند و روز به روز به پیشرفت آنها اضافه می‌شود. در بین این سایت‌ها تعدادی از آنها هستند که پربیننده‌تر و پربازدید‌تر نسبت به سایت‌های دیگر هستند و به تبع تبليغات در سايت هاي پربازديد بر کیفیت ثبت تبلیغات اثر می‌گذارد.

روش تبلیغات ویدیویی

تبلیغات ویدیویی video advertising به معنای ساخت ویدیو و استفاده از آن برای بازاریابی و شناساندن محصولات به مشتریان است؛ به‌طوری‌که بتواند نرخ فروش محصولات را افزایش دهد.همچنین افزایش آگاهی از برند و ارتباط با طیف وسیعی از مخاطبان از اهداف بازاریابی ویدیویی است. بنابراین یک تبلیغ ویدیویی می‌تواند برای معرفی محصولات، سرویس‌ها یا خدمات به مشتریان بالقوه استفاده شود.

همچنین این نوع تبلیغات هم در ایران و هم در سطح جهان به شدت محبوب است و هرروز در تلویزیون، فضای وب و شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام، تبلیغات مختلفی را مشاهده می‌کنیم.با‌این‌حال، نقطه تمایز این ویدیوها با یکدیگر میزان خلاقیتی است که در هرکدام از آن‌ها استفاده شده است. در ایران می‌توان علاوه بر وب‌سایت، فضای مجازی در سرویس آپارات ویدئوهای تبلیغاتی را در معرض دید قرار داد. بعد از ساخت ویدیو تبلیغاتی خود، می‌توانید در سرویس تبلیغات در آپارات ثبت‌نام کرده و ویدیوی خود را آپلود کنید.

تبلیغات کلیکی

PPC یا همان تبلیغات کلیکی که مخفف کلمه PAT PER CLICK است یکی از آسان‌ترین و در دسترس‌ترین راه‌هایی است که می‌توان برندهای مختلف را تبدیل به یک برند معتبر و جهانی کرد.در واقع همان طور که از نام این کار مشخص است، کاربران می‌توانند در ازای هر کلیک کسب درامد و امتیازهای ویژه داشته باشند. البته تبلیغات کلیکی انواع مختلفی دارد که یکی دیگر آن‌ها COST PER CLILCK است که مخفف آن تبلیغات CPC است.

معرفی بازاریابی چابک و تکنینک های اجرا
بیشتر بخوانید

بین این دو تفاوت‌هایی وجود دارد. برای مثال در تبلیغات PPC کسانی که سفارش تبلیغات از طریق ناشران را دارند باید خودشان هزینه‌ای بایت تبلیغ بپردازند در صورتی که در تبلیغات CPC شما باید به صورت کمپین تبلیغات مورد نظرتان را برنامه‌ریزی کرده و به ازای هر تبلیغ هزینه‌ای بپردازید.از هر دو این تبلیغات می‌توان در سایت‌های داخلی و خارجی استفاده کرد اما مسئله‌ای که برای کاربران ایرانی وجود دارد نرخ بالاتر و با دلار و همچنین مسئله پرداخت پول وجود دارد که برای انجام این کار باید از واسطه‌هایی مانند شرکت‌های تبلیغاتی استفاده کرد.

تبلیغات محیطی

در روش تبلیغات محیطی که از قدیمی‌ترین تبلیغات دنیاست و نمونه‌های آن بالاتر گفته شد. تبلیغات محیطی به عناصر فیزیکی قابل اجرا برای تبلیغات که در دید مخاطبان قرار بگیرد، گفته می‌شود. این تبلیغات همه جا از جمله تابلوهای تبلیغاتی، بیلبوردها، فضاهای تبلیغاتی داخل مترو، بدنه اتوبوس‌ها وجود دارند و هر روزه با آنها ارتباط می‌گیریم.یکی از مزیت های فوق العاده تبلیغات محیطی که باعث برتری آن با سایر رسانه های تبلیغاتی دیگر گردیده این است که مخاطب ناگزیر به دیدن تبلیغات محیطی بوده است.

 روش تبلیغات چاپی

حتما روزی که در خیابان بوده‌اید تبلیغاتی چاپی را به دست شما داده‌اند.  روش تبلغات چاپی یکی از قدیمی‌ترین روش‌های تبلیغات است که در ایران هنوز طرفداران خود را دارد.در حال حاضر جدیدترین شکل‌های تبلیغات دیجیتال در حال یافتن راه‌های نوآورانه برای تکمیل یکی از قدیمی‌ترین رسانه‌های تبلیغاتی است.در حالی که انتظار می‌رود هزینه کلی برای تبلیغات چاپی در سال‌های آینده به کاهش خود ادامه دهد، طبق گزارش FinancesOnline، نزدیک به 30 میلیارد دلار در سال 2021 برای تبلیغات چاپی هزینه شد و پیش‌بینی می‌شود که تقریباً این مقدار برای تبلیغات در سال 2022 هزینه شود.

تبلیغات چاپی مانند همیشه موثر باقی می‌مانند و مزایایی را ارائه می‌دهند که تبلیغات دیجیتالی و پخشی نمی‌توانند با آن مطابقت داشته باشند، مانند اعتماد بالاتری که مردم به تبلیغات چاپی دارند، یادآوری بهتر تبلیغات چاپی نسبت به تبلیغات دیجیتال، ماندگاری بیشتر است.همچنین بهتر است بدانید که خوانندگان چاپ معمولاً ۲۰ دقیقه یا بیشتر را صرف خواندن یک نشریه چاپی می کنند، در حالی که افراد در سایت های خبری دیجیتال معمولاً کمتر از ۵ دقیقه آنجا هستند.

تبلیغات چاپی از شخصی‌سازی که با استفاده از داده‌های اشتراک و سایر منابع اطلاعات شخصی ممکن شده است، بهره می‌برند. چیزی به سادگی اضافه کردن نام مشترک به یک آگهی چاپی، تعامل فرد با نام تجاری و احتمال به خاطر سپردن آگهی را افزایش می دهد.مطبوعات (روزنامه و مجلات)، بروشور و کاتالوگ، پوستر و بیلبورد های تبلیغاتی، کارت ویزیت، کارت پستال، تراکت و بنر از جمله تبلیغات چاپی هستند.

انواع تبلیغات از لحاظ محتوا

انواع روش تبلیغات از لحاظ محتوا

انواع تبلیغات از لحاظ محتوا می تواند بسیار متفاوت باشد. بازاریابی محتوا در انواع تصویری، ویدیویی، متنی و صوتی منتشر می شوند. محتوای متنی، محتوایی است که باید توسط کاربر خوانده شود. محتواهای صوتی به صورت پادکست منتشر می شوند، در محتوای تصویری عکس‌ ها و در محتوای ویدیویی، موشن گرافیک ‌ها و اینفوگرافیک ‌ها قرار دارند. شما باید با توجه به هدف خود از تبلیغات، یکی از انواع محتوا را انتخاب و مسیر تولید آن را طی کنید.

محتوای متنی

مزیت ‌های انتخاب محتوای متنی برای تبلیغ این است که می توانید آن را به صورت صوتی و به پادکست تبدیل کنید. اما آنچه باعث شده است که محتواهای متنی مورد توجه قرار بگیرند، این است که با توجه به کلمات کلیدی که در متن به کار رفته است، کاربران بیشتری به سمت سایت شما هدایت می شوند. محتوای متنی می تواند در سئو سایت بسیار موثر باشد، معمولاً محتوای متنی تا ۲۰۰۰ کلمه انجام می شود، چرا که در ۲۰۰۰ کلمه کاربر می تواند به پاسخ سوالات خود بهتر دست پیدا کند. محتواهای متنی تبلیغات می توانند در انواع مختلف باشند، آنها می توانند به صورت وبلاگ، معرفی محصول، کپشن در شبکه‌ های اجتماعی، چک لیست، پست مهمان در سایت‌ های دیگر، کامنت، بیو در شبکه ‌های اجتماعی، رپورتاژ و موارد دیگر باشند.

تبلیغات محیطی و انواع آن
بیشتر بخوانید

تبلیغات متنی جزو تبلیغات کم هزینه به شمار می آیند. در متن تبلیغاتی یک لینک وجود دارد که کاربر را به مستقیم به هدف شما منتقل می کند. تفاوتی که در تبلیغات بنری و متنی وجود دارد این است که در تبلیغات بنری علاوه بر متن از تصاویر و طرح های مختلف نیز استفاده می شود.

محتوای تصویری

محتواهای تصویری به دلیل جذابیتی که دارند، بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. بهترین محتواهای تصویری تبلیغاتی محتوایی هستند که بتوانند به اشتراک گذاشته شوند و کاربران در مورد آنها کامنت یا لایک ارسال کنند. وجود عکس ‌ها در بین متن ‌ها کمک می کند تا کاربر از خوانش خسته نشود. قطعا استفاده از جلوه ‌های بصری در تبلیغات می تواند تاثیر بیشتری در کاربر بگذارد. محتوای تصویری به صورت بنری در سایت ها، شبکه های اجتماعی و اپلیکیشن ها منتشر می شوند.

از اهدافی که می توانید از طریق تبلیغات تصویری به آنها دست پیدا کنید، می توان به معرفی محصولات جدید اشاره کرد. در تبلیغات تصویری رنگ بسیار اهمیت دارد، استفاده از رنگ ‌های قدرتمند می توانند در جذب کاربر موثر باشند. درک روانشناختی از رنگ‌ ها، استفاده از رنگ ‌های مکمل متناسب با کسب و کار شما و معرفی محصول، می توانند در روند تصمیم گیری کاربران تاثیرگذار باشند. می توانید تبلیغات را در انواع مختلف اما با یک برند خاص منتشر کنید تا بلافاصله با دیدن تبلیغ و نام برند شما، تبلیغ را دنبال کنند.

محتوای ویدیویی

محتواهای ویدیویی از جذابیت بالای برخوردار هستند و با اهداف مختلف همچون معرفی محصول، آموزش، ارتباط با کاربر، تجربیات کاربران و خریداران، تبلیغ یک رویداد یا کنفرانس خاص، ویدیوهای کوتاه برای شبکه ‌های اجتماعی و موارد دیگر تهیه و اجرا می ‌شوند. تبلیغات ویدیویی با هر هدفی می ‌توانند به موفقیت کسب و کارها کمک بسیاری کنند، هر یک از ویدیوهای تبلیغاتی در سبک ‌های متفاوتی می‌ توانند اجرا شوند. اینفوگرافیک، ایزومتریک، انیمیشن با تصاویر محبوب، انیمیشن‌ های مینیمالیستی، موشن گرافیک ‌ها با طراحی گرافیک زیبا همراه با صدا می‌ توانند در تبلیغات موثر واقع شوند.

به طور کلی ویدیو مارکتینگ می ‌تواند عامل مهمی برای پیشرفت کسب و کار شما باشد، چرا که می ‌توانند در جذب ترافیک بسیار موثر واقع شوند. ویدیوهای تبلیغاتی می ‌توانند به درستی احساس کاربر را مورد هدف قرار دهند و از طریق لحن و تصویر هدف خود را راحت‌تر به کاربر منتقل کنند. کاری که از طریق محتوای متنی یا محتوای تصویری به خوبی انجام نمی ‌شود.

محتوای صوتی

ویس مارکتینگ یکی از روش‌ های تبلیغاتی است که در سایت ‌های بسیاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. بسیاری از سایت‌ ها و اپلیکیشن ‌ها که کتاب ‌های صوتی و پادکست ‌ها را منتشر می‌ کنند تبلیغات صوتی را نیز انجام می ‌دهند. در سال‌ های گذشته گوش دادن به پادکست ‌ها و کتاب ‌های صوتی رو به افزایش بوده است که این موضوع می ‌تواند برای تبلیغات مفید واقع شود. معمولاً تبلیغات ویسی در میان پخش موسیقی یا پادکست‌ ها در ابتدا یا انتها پخش می شوند.

 

 برای دریافت مشاوره با ما در تماس باشید

برچسب ها: بدون برچسب

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *