انواع تبلیغات

انواع تبلیغات سنتی و دیجیتال در سال 2024

انواع روش‌های تبلیغات سنتی

تبلیغ های چاپی

اثرگذاری تبلیغ های کاغذی هرگز تمام شدنی نیست ! تبلیغات چاپی از انواع تبلیغات دیرین است که هنوز هم تاثیر زیادی دارد. تنها نکته این است که تبلیغات چاپی در بین انواع روش های تبلیغات دیگر، به تکرار در مقیاس بالا نیاز دارد تا به نتیجه برسد. تراکت‌ها، بروشورها، بیلبوردهای شهری یا تبلیغاتی که در مجلات و روزنامه‌ها چاپ می‌شوند همه از این دسته هستند.

اگر تبلیغ را درست بنویسید و در کاغذ درستی چاپ کنید و به دست مخاطبان درست برسانید، شک نکنید، نتیجه‌ی خوبی می‌گیرید.حتما دقت کنید که شماره تماس و آدرس شرکت و یا هر اطلاعاتی که باعث ارتباط مشتری با شما می‌شود را در تبلیغات قرار دهید. و حتما دلیلی به مشتری بدهید که با شما تماس بگیرد.

نکته: اگر در صنعتی فعالیت می‌کنید که نشریه تخصصی دارد، حتما از این روش تبلیغات استفاده کنید. مثلا اگر تجهیزات پزشکی می‌فروشید، حتما در نشریات تخصصی پزشکان و دندان‌پزشکان تبلیغات انجام دهید.

تبلیغات تلویزیونی و رادیویی

یکی دیگر از انواع روش‌ های تبلیغات قدیمی ولی کاربردی (و البته گران)، تبلیغات تلویزیونی است. این روش بیشتر برای کسب‌وکارهای B2C مناسب است. مثلا شاید تبلیغات تلویزیونی برای شرکت تولیدکننده ماشین‌آلات سنگین جالب نباشد، ولی یک برند چیپس و پفک با این روش تبلیغات می‌تواند بازار محصولش را دگرگون کند.

تبلیغات رادیویی ارزان‌تر از تبلیغات تلویزیونی هستند؛ ولی به خاطر مخاطب کمتر رادیو نسبت به تلویزیون، بازده کمتری هم دارند. البته طراحی تبلیغات رادیویی، کار آسانی نیست؛ چون فقط باید از حس شنوایی برای تاثیر روی مخاطب استفاده کنید. اما اگر تبلیغتان را درست طراحی کنید، نتیجه خوبی خواهید گرفت.

تبلیغ های ایمیلی

جدا از ایمیل مارکتینگ، می‌توانید تبلیغات ایمیلی هم داشته باشید. این تبلیغات در بخش PROMOTION ایمیل‌ها و در بالای لیست به مخاطبان نشان داده می‌شوند و نرخ کلیک بالایی هم دارند.

تبلیغات محیطی

هر تبلیغی که به صورت بنرهای بزرگ در سطح کوچه و خیابان و بزرگراه می‌بینید، از انواع تبلیغات محیطی است. این نوع تبلیغات معمولا به منظور آگاهی از برند استفاده می‌شود و معمولا کسب‌وکارهایی از آن‌ها استفاده می‌کنند که عموم مردم مشتریانشان هستند. میزان قیمتش هم به محل بیلبورد بستگی دارد. اگر از بازاریابی چریکی و روش های تبلیغات خلاقانه استفاده کنید، به ROI خیلی خوبی می‌رسید.

در روش های تبلیغات محیطی باید به این موضوع دقت کرد که افرادی که در خودرو از مقابل تبلیغات عبور می‌کنند، فرصت زیادی برای خواندن آن ندارند و باید به شکل بسیار مختصر و مفید پیام خود را به گوش مخاطب هدفتان برسانید.

منظور از معماری برند چیست؟
بیشتر بخوانید

تبلیغات جایگذاری محصولات

در تبلیغات جایگذاری محصول، یک شرکت هزینه‌ای می‌پردازد تا محصول خود را در محتوای رسانه‌ای، مانند یک برنامه تلویزیونی یا فیلم، قرار بدهد. محتوا گاهی اوقات به طور صریح به محصول اشاره نمی‌کند، اما برای مخاطب قابل تشخیص است. این روش می‌تواند به شرکت‌ها کمک کند تا با احتیاط بیشتری به گروه‌های هدف دسترسی پیدا کنند. این روش تبلیغاتی جزء روش‌های تبلیغات نامحسوس به حساب می‌آید.

به عنوان مثال، یک برند نوشابه ممکن است بخواهد نوجوانان را هدف قرار دهد. آن‌ها می‌توانند برای تبلیغ نوشیدنی‌هایشان از طریق استفاده از محصول در یک فیلم محبوب نوجوانان، تبلیغات کنند. در صحنه یا صحنه‌هایی از فیلم شخصیت‌های فیلم که نوشابه می‌نوشند، نوشیدنی آن شرکت را در دست دارند که برچسب آن قابل مشاهده است. این نوع نمایش خیلی اوقات نامحسوس خواهد بود.

تبلیغ های دهان به دهان

اگر به دنبال یک روش تبلیغات کم هزینه و با تاثیر فوق‌العاده می‌گردید، تبلیغات دهان به دهان همان چیزی است که دنبالش هستید. این بهترین روش تبلیغات است. در این روش، بدون هیچ کمپین تبلیغاتی، محصول یا خدمات خود را به مشتریان هدف معرفی می‌کنید. در واقع، تبلیغات دهان به دهان به مشتریان راضی متکی است که محصول یا خدمات را به دوستان و آشنایان خود معرفی می‌کنند چون تجربه خوبی داشته‌اند. بعضی شرکت‌ها با برنامه‌های ارجاع، از مشتریان خود می‌خواهند محصولات‌شان را به بقیه توصیه کنند.

تبلیغات سنتی

انواع روش‌های تبلیغات موثر دیجیتال

ویدئو یا تیزرهای تبلیغاتی

ویدیو مارکتینگ، یکی از نوین ترین روش های تبلیغات است. می‌توانید ویدیوی تولید شده را در اینستاگرام، یوتیوب، تیک‌تاک، آپارات و هر بستر دیگری به اشتراک بگذارید. یکی از مثال‌های موفق استفاده از این نوع تبلیغات خلاقانه، ویدئوی تبلیغاتی «آخرین مشتری» از شرکت کوکاکولا است که بسیار موفق بود. یک نمونه موفق استفاده از این نوع تبلیغات درایران هم ویدئوی مدرسه تابستانی شهرداری تهران در آپارات است. مطمئن باشید که اگر ایده‌پردازی‌تان قوی باشد، خیلی خوب جواب می‌گیرید.

انواع تبلیغ ها در شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی (مثل اینستاگرام، توییتر، لینکدین و غیره) به بخش جدایی‌ناپذیر زندگی‌مان تبدیل شده‌اند. یکی از مؤثرترین و کاربردی‌ترین روش های تبلیغات هم همین است. البته به دلیل وجود تحریم‌ها، نمی‌توانید مستقیما از تبلیغات این شبکه‌ها استفاده کنید و به شرکت‌های واسطه نیاز پیدا می‌کنید.اما می‌توانید بازاریابی شبکه‌های اجتماعی را جدی دنبال کنید و بعد از جذب مخاطب، خودتان برای محصولتان تبلیغ کنید. یا می‌توانید به سایر پیج‌ها سفارش تبلیغ بدهید. این کانال تبلیغات هم نیاز کسب‌وکارهای کوچک و هم نیاز کسب‌وکارهای بزرگ برای تبلیغات را رفع می‌کند.

خدمات طراحی و چاپ برای محصولات تجاری
بیشتر بخوانید

نکته: کانال‌های تلگرامی که موضوعی نزدیک به حوزه فعالیت شما دارند، بسیار مهم هستند. تحت هیچ شرایطی از آن‌ها غافل نشوید. همچنین اگر بازار محصولتان محلی است، می‌توانید به کانال‌های تلگرام مرتبط به شهرتان رجوع کنید.

تبلیغات به کمک اینفلوئنسرها یا اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسرها افرادی تأثیرگذار و معروف هستند که دنبال‌کننده‌های قابل توجهی دارند. زمانی که برای معرفی خدمات یا محصولات خودتان و به‌عنوان یکی از انواع روش های تبلیغات از این افراد کمک می‌گیرید، اعتماد و استقبال بیشتری از سمت مخاطبانتان دریافت می‌کنید. به همین خاطر این روش هم روش مؤثری برای تبلیغات است. اینفلوئنسر مارکتینگ یکی از انواع تبلیغات نسبتا جدید است این روزها با استقبال زیادی هم روبرو شده!در اینفلوئنسر مارکتینگ، دقت کنید که دنبال‌کننده‌هایش همان مخاطبان هدف کسب‌وکارتان باشند و نرخ تعامل بالایی هم با پیج فرد داشته باشند. می‌توانید هشتگ‌های مرتبط به کسب‌وکارتان را در اینستاگرام جستجو کنید و به پیج‌های پست‌های برتر آن هشتگ سر بزنید.

تبلیغات نامشهود

این روش تبلیغاتی زیاد استفاده نمی‌شود؛ ولی بازده خوبی دارد. در این روش محصولات در فیلم یا برنامه و به‌صورت غیرمستقیم نشان داده می‌شوند و به همین خاطر مخاطبان را تشویق به استفاده می‌کنند.  مثلا بازاریابی اپل ، این برند بزرگ خیلی از این تکنیک استفاده می‌کند. البته این روش هم از روش‌های پرهزینه تبلیغات است.

اسپانسر شدن

اگر اهل گوش کردن پادکست باشید و یا زیاد در وبینارهای مختلف شرکت کنید، این نوع تبلیغات را حتما تجربه کرده‌اید. در این روش تبلیغات می‌توانید اسپانسر یک قسمت از پادکست پرطرفداری باشید که مخاطبان هدفتان به آن گوش می‌دهند. در این حالت با پرداخت مبلغ خاصی، محصول یا خدماتتان در پادکست معرفی می‌شود. این موضوع برای وبینارها و همایش‌های حضوری هم صادق است. می‌توانید اسپانسر یک برنامه تلویزیونی یا رادیویی هم بشوید. مثلا برنامه‌ی جوکر، اسپانسرهای زیادی دارد که در هر قسمت معرفی می‌شوند.

تبلیغات محیطی

تبلیغات کلیکی

یکی از انواع تبلیغات این است که می‌توانید در سایت‌های مختلف مرتبط با حوزه کاری خود تبلیغ کنید. برای این مدل از تبلیغات ترجیحا باید وبسایت داشته باشید تا بتوانید کاربران را به سایت خود بکشانید و محصولتان را بفروشید. از مزیت‌های این نوع تبلیغات نسبت به موارد قبلی، این است که خیلی خوب می‌توانید بازده تبلیغ را بسنجید. فقط کافی است از ابزارهایی مثل گوگل آنالیتیکس استفاده کنید.

طراحی گرافیک و مهارت های یک طراح گرافیک
بیشتر بخوانید

تبلیغ های بومی

تبلیغات بومی نوعی از روش های تبلیغات دیجیتال است که در آن تبلیغات شبیه به بقیه محتوای صفحه است. یعنی بیننده هنگام مشاهده متوجه وضوح تبلیغات نشود. تبلیغات پرداخت به ازای کلیک می‌توانند به عنوان نوعی تبلیغات بومی عمل کنند، زیرا محصول تبلیغ شده اغلب با نتایج دیگر ترکیب می‌شود. کسب‌وکارها از این روش تبلیغات استفاده زیادی می‌کنند، زیرا برخلاف تبلیغات نمایشی، تجربه کاربر را مختل نمی‌کند.

به عنوان مثال، وب سایتی که مقالاتی در مورد پیشرفت شخصی و حرفه‌ای منتشر می‌کند، ممکن است مقالات تبلیغاتی هم بنویسد. این مقالات مشابه مقالات منتشر شده توسط نویسندگان و سردبیران سایت هستند، اما مشخصا به دنبال تبلیغ محصولات یا خدمات آن کسب‌وکارند. یک خواننده ممکن است مقاله‌ای در مورد نکات مدیریت زمان پیدا کند و بعداً متوجه شود که این مقاله یک پست تبلیغاتی از شرکتی است که نرم افزار پیگیری زمان می‌فروشد. در این سناریو، این شرکت احتمالاً نرم افزار خود را در محتوای مقاله ذکر یا تبلیغ می‌کند.

تبلیغ های جستجوی آنلاین

امروزه آنلاین شدن و وقت گذراندن در اینترنت، جزء کارهای روزمره خیلی‌ها شده است. این حجم بالای استفاده از اینترنت، کمک می‌کند توضیح دهیم که چرا کسب‌وکارهای بیشتری به تبلیغات دیجیتال و آنلاین روی آورده‌اند.از آنجایی که هدف تبلیغات این است که محصول جلوی چشم مشتری باشد، پس بهترین جا برای تبلیغ هم اینترنت است. نقطه قوت این نوع تبلیغات این است که می‌توانید از روش‌های دیجیتالی مختلف استفاده کنید تا محصول یا خدمات خود را در اینترنت تبلیغ کنید.

تبلیغات تولید شده توسط مصرف کننده

این روش تبلیغات، یکی از به روز ترین انواع تبلیغات است که دنیای تبلیغات و بازاریابی را متحول کرده است. تبلیغات مبتنی بر محتوای تولیدشده توسط کاربر، بسیار مورد اعتماد مخاطبان است و 4 برابر بیشتر از سایر انواع تبلیغات، کلیک می‌خورد.در این استراتژی بازاریابی دیجیتال، برندها به افراد پول می‌دهند تا برایشان محتوای تبلیغاتی تولید کنند. این محتوا می‌تواند هر چیزی باشد؛ از ویدئو و مطالب بلاگ گرفته تا پست‌های شبکه‌های اجتماعی.یکی از مزیت‌های مهم این روش تبلیغات برای کسب‌وکارها این است که در وقت‌شانبه شدت صرفه‌جویی می‌شود و مخاطب هم واکنش مثبت و بهتری نسبت به محتوا از خود نشان می‌دهد.

     برای دریافت مشاوره با ما در تماس باشید

برچسب ها: بدون برچسب

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *