خدمات طراحی چیست و چه کاربردی در کسب و کار دارد

خدمات طراحی گرافیک و کاربرد در کسب و کار

خدمات طراحی چیست

خدمات طراحی در کسب و کار به صورت جامع  شامل مواردی می شود که طراحان گرافیک با استفاده از آن ها برند را معرفی می کنند. برای ارائه این خدمات، طراح گرافیک با استفاده از المان های گرافیکی به طراحی تبلیغات می پردازند. تبلیغات با استفاده از المان های بصری و گرافیکی باعث می شود که برند و کسب و کار بهتر دیده شده و در ذهن مخاطبان ماندگار شود. از همین رو این خدمات در پیشرفت کسب و کار ها از اهمیت زیادی برخوردار هستند. برخی از مهم ترین این خدمات گرافیک شامل موارد زیر می شود:

  • طراحی لوگو
  • طراحی کاتالوگ و بروشور
  • چاپ تقویم و سررسید با رنگ های سازمانی ویژه
  • ساخت انواع تیزر تبلیغاتی
  • ساخت انواع موشن گرافیک و استاپ موشن
  • طراحی ظاهری و پالت بندی وب سایت
  • طراحی کارت ویزیت
    در ادامه هر یک از این خدمات را مختصرا شرح خواهیم داد.

طراح خدمات کیست؟

طراح خدمات در این 3 کار به تسهیل‌گری و طراحی می‌پردازد:

1) انجام تحقیقات طراحی و تعریف درست مسئله (مراحل همدلی و خلق طراحی خدمات)

2) ایده‌پردازی و طرح‌ریزی راه‌حل و سپس آزمون آن با ساخت پروتوتایپ‌های متعدد و اصلاح بر اساس بازخورد گرفتن از مشتری (مراحل ایده‌پردازی و پیاده‌سازی طراحی خدمات)

3) پیاده‌سازی طرح تا اطمینان از درست اجرا شدن آن در بازار واقعی (مرحله پیاده‌سازی نهایی و ارائه خدمت)

طراحی لوگو برای کسب و کار

طراحی لوگو

داشتن یک لوگوی زیبا و جذاب جزء مهم ترین عنصر یک شرکت می باشد. لوگو اولین المانی است که ذهن هر بیننده را به خود معطوف می دارد. با استفاده از لوگو هویت اصلی برند و کسب و کار تعیین می شود و از همین رو اعتماد مخاطبان را به خود جلب می کند. همچنین می توان با طراحی لوگو موشن به تاثیر و ماندگاری لوگو و برند در ذهن مخاطب افزود.

مدیریت کسب و کار
بیشتر بخوانید

طراحی کارت ویزیت

از دیگر عناصر مهم یک سازمان کارت ویزیت آن می باشد که طراحی آن با توجه به فیلد کاری صورت می گیرد. کارت ویزیت یکی از المان هایی است که مخاطب را به ایجاد تعامل با برند تشویق می کند. آدرس، شماره تلفن و برخی از خدمات مهم هر برند و کسب و کار با استفاده از عناصر بصری و گرافیکی روی کارت ویزیت طراحی می شوند و مخاطب با استفاده از آن می تواند به راه ها ارتباطی با کسب و کار دسترسی داشته باشد.

طراحی کاتالوگ

طراحی کاتالوگ یکی از بهترین روش برای ارائه محصولات و خدمات با توضیحات کامل می باشد. با استفاده از کاتالوگ می توان مشتریان را با محصولات و خدمات خود آشنا ساخته و آن ها را به خرید تشویق کنید. همچنین با استفاده از کاتالوگ می توان مشخصات کامل یک محصول را در محیطی طراحی شده و زیبا به مخاطبان ارائه داد و باعث ماندگاری محصولات و برند در ذهن آن ها شد. بروشورها نیز از دیگر روش هایی است که می توان با استفاده از آن به معرفی محصولات پرداخت. با استفاده از بروشور می توانید به ارائه و معرفی چند محصول به صورت همزمان در یک فضای طراحی شده پرداخته و با مخاطبان خود تعامل داشته باشید.

طراحی تقویم و سررسید

تقویم و سررسید با لوگو یا رنگ سازمانی برند که به عنوان هدایای تبلیغاتی از آن ها یاد می شود، از دیگر انواع خدمات گرافیکی محسوب می شود. هدایای تبلیغاتی به صورت روزمره توسط مخاطبان استفاده می شوند و همین موضوع به ماندگاری برند کمک بسیاری خواهد کرد.

خدمات طراحی تقویم

ساخت تیزر و ویدیو تبلیغاتی

بسیاری از صاحبان مشاغل سعی می کنند تا با ایجاد انواع وب سایت ها و تبلیغات مجازی با انواع تبلیغات از جمله تیزر تبلیغاتی و طراحی کاراکتر، محیطی را خلق کنند تا بتوانند خدمات خود را تخصصی تر جلوه دهند. با استفاده از این روش ها اعتبار برند افزایش یافته و اعتماد مخاطبین به آن نیز بیشتر می شود.

از ٠ تا ١٠٠ شروع یک استارتاپ
بیشتر بخوانید

معنای تفکر طراحی در کسب و کار چیست ؟

تعاریف مختلفی از Design Thinking یا «تفکر طراحی» وجود دارد اما به زبان ساده، تفکر طراحی عبارت است از فرآیند ایجاد ایده‌های جدید و نوآورانه برای حل یک مسئلهٔ خاص (هرچند در این مقاله تنها به جنبۀ سازمانی آن خواهیم پرداخت، اما این روش مختص یک صنعت، سازمان و یا کسب‌وکار خاص نبوده و در تمام جنبه‌های زندگی می‌توان از آن بهره برد).

تفکر طراحی در کسب و کار، به منظور ارائهٔ خدمات یا محصولاتی که با اقبال عمومی مواجه شوند، مدیران کسب‌وکارهای مختلف تمام تمرکز خود را بر End User به منظور حل یک مسئلهٔ پیچیده می‌گذارند.

استفاده از این روش در یک سازمان یا استارتاپ می‌تواند سبب هماهنگی بیشتر با تغییرات تدریجی نیاز روز بازار و افزایش انعطاف‌پذیری و پاسخگویی آن‌ها در مقابل مشتریان شده و در نهایت، کسب‌وکار را به سطح موفقیت بالاتری می‌رساند، اما این در حالی است که تمامی این موفقیت‌ها در گرو خوشحالی کاربران نهایی است.

تفکر طراحی در کسب و کار شامل اجزای زیادی است که بسته به کاربرد، ممکن است نام‌ها و عناوین مختلفی برای آن‌ها در نظر گرفته شود، اما به طور کلی همۀ این اجزا را می‌توان تحت عناوین کلی تقسیم‌بندی کرد که عبارتند از:

  • بررسی نیازهای بالقوهٔ مشتریان؛
  • تعریف مسئله؛
  • ایده‌پردازی؛
  • پروتوتایپ سازی (مدل‌سازی)؛
  • تست محصول نهایی.

کاربرد تفکر طراحی در کسب و کار

موفقیت کسب و کار

پیش از این، طراحان فقط در بخش‌های بعدی فرآیند تولید محصول جدید، درگیر می‌شدند و فقط توجه خود را به زیبایی و عملکرد محصولات معطوف می‌کردند. بسیاری از کسب و کار و سازمان‌های دیگر در حال حاضر به مزیت طراحی تعبیه شده به عنوان یک دارایی مولد در طول سیاست‌ها و روش‌های سازمانی پی‌برده‌اند.

ساخت موشن گرافیک
بیشتر بخوانید

در حال حاضر، تفکر طراحی در کسب و کار برای کمک به انواع مختلف سازمان‌های تجاری و اجتماعی جهت سازندگی و ابتکار بیشتر به کار رفته است. طراحان روش‌های خود را با شرکت در مراحل اولیه فرآیندهای توسعه محصول و خدمات یا با آموزش دیگران برای استفاده از روش‌های طراحی و ایجاد قابلیت‌های تفکر نوآورانه در سازمان، وارد کار می‌کنند.

آموزش

تفکر طراحی در کسب و کار اکنون به طور واضح و کلی، همچنین با آموزش حرفه‌ای، در تمام بخش‌های مربوط به آموزش افراد، مورد توجه قرار می‌گیرند. دوره‌های جدید تفکر طراحی در سطح دانشگاه در سراسر جهان مانند d.school، استنفورد، MIT، هاروارد و غیره به ویژه هنگامی که با مطالعات مربوط به کسب و کار و نوآوری مرتبط باشد، در سطح جهان معرفی شده‌اند.

کامپیوتر

تفکر طراحی در روش‌‎های طراحی رابط‎ های انسان و رایانه نقش اساسی دارد. همچنین از این مهارت در هسته اصلی تصورات مربوط به توسعه نرم‎افزارها نیز استفاده می شود.

 سایر مزایا

از دیگر مزایا و کاربردهایی که تفکر طراحی در کسب و کار دارد، می توان به کاهش قابل توجه زمان ورود به بازار به وسیله تاکید بر حل مسئله و یافتن راه حل‌های مناسب، صرفه‌جویی در هزینه و نرخ بازگشت سرمایه از طریق عرضه سریع محصولات موفق به بازار، بهبود بازگشت مشتری و افزایش وفاداری از طریق تضمین رویکرد کاربرد محور، نوآوری تبلیغاتی، قابلیت استفاده در سطح شرکت و… اشاره کرد.

 

 برای دریافت مشاوره با ما در تماس باشید

برچسب ها: بدون برچسب

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *