عکاسی صنعتی

عکاسی صنعتی چیست و تفاوت آن با عکاسی تبلیغاتی در چیست؟

عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغاتی چیست؟

سوالی که به هنگام شنیدن عکاسی صنعتی به ذهنمان می رسد این است که “عکاسی صنعتی چیست و تفاوت آن با عکاسی تبلیغاتی کدام است؟” در پاسخ به این سوال باید گفت این دو شاخه از عکاسی بسیار به هم نزدیک هستند. در این مقاله به بررسی بیشتر عکاسی صنعتی پرداخته ایم.

عکاسی صنعتی به شاخه ای از عکاسی می گویند که وظیفه آن به نمایش گذاشتن دقیق و کامل و با کیفیت محصول یا خدمات می باشد. عکاسی صنعتی هم می تواند از محصول و یا جا و مکانی مانند کارخانجات یا سازمان ها باشد. عکس های تبلیغاتی نزدیکی زیادی با عکاسی صنعتی دارند که تا حد امکان آن ها را در این مقاله از هم تفکیک می نماییم.

تعریف عکاسی صنعتی و تبلیغاتی

عکاسی صنعتی، حوزه بسیار وسیعی می باشد که چندین شاخه از عکاسی و تخصص در زیر مجموعه آن قرار می گیرند. در آن عکاس با استفاده از تجهیزات مناسب و انتخاب نور دقیق و کامل تلاش می کند تا حد امکان تصویری با کیفیت و دقیق از کالا ثبت کند چراکه باید در آن تمامی خصوصیات ظاهری کالا به نمایش گذاشته شود. معمولا زمینه عکس ها یا کاملا سفید یا سیاه ( متناسب با رنگ و مدل کالا) انتخاب می کنند. بعضی اوقات نیز، از زمینه های کاملا رنگی، مثلا نارنجی، بنفش یا هر رنگ دیگری استفاده می شود.

عکاسی تبلیغاتی از محصول متفاوت است، عکاسی تبلیغاتی همانطور که از نامش پیداست، برای استفاده در محتوای تبلیغاتی به کار می رود. زمینه تصاویر لزوما یکسان، مثلا کاملا سفید یا سیاه نمی باشد همچنین از کالا در یک چیدمان خاص عکاسی می شود. در این نوع عکاسی، عکاس متناسب با نیاز مشتری برای تبلیغات، نورپردازی و چیدمان را آماده می کند؛ همچنین برای زیبایی و جذابیت بیشتر، گاهی از محصول در حال استفاده عکاسی می شود.

استاپ موشن تبلیغاتی
بیشتر بخوانید

هدف از عکاسی تبلیغاتی

تنها هدف عکاسی تبلیغاتی، جلب توجه بینندگان می باشد. عکاسی تبلیغاتی بیننده را مجذوب خود کرده و او را مجبور به خرید محصول میکند. این نوع عکاسی از تکنیک‌ های مختلف بک گراند، نور و وسایل استفاده میکند تا یک تصویر هنری و شیک ایجاد شود. در ضمن چون با هدف تبلیغات انجام می‌ شود باید با همکاری مشترک بخش بازاریابی شرکت و گرافیک دیزاینرها و عکاسان، صورت گیرد تا تصاویرِ بدست آمده علاوه بر جذاب بودن، پیام برند را با هویت بصری یکسانی منتقل نماید.

عکاسی-صنعتی-از-کالا

تاثیر عکاسی صنعتی بر روی محبوبیت برند

تاثیر تبلیغات بر هیچ‌ کس پوشیده نبوده و همه‌ ی ما قدرت آن در گسترش کسب‌ و کارها را می‌ دانیم. در دنیایی که قدرت رسانه‌ ها چند برابر شده و فضای اطراف ما به وسیله‌ ی عکس‌ های جذاب و زیبا همراه انواع ترفندها و فیلترهایی که بر روی آنها اعمال می‌ شود احاطه شده، نمی‌ توان تاثیر یک عکس صنعتی یا تبلیغاتی حرفه‌ ای بر روی کسب و کارمان را نادیده بگیریم! چه فروشگاه واقعی داشته باشید و چه صاحب یک فروشگاه آنلاین، به عکاسی صنعتی نیازمندید تا بتوانید کسب‌ و کارتان را به مخاطبانتان معرفی کنید.

در دنیای مدرن و وسیع تبلیغات امروز وجود عکس های زیبا و با کیفیت که توسط یک عکاس حرفه ای گرفته شده، در واقع شناسنامه کاری و هویت بصری یک برند محسوب می شود. یادتان باشد هر عکس میتواند به جای هزاران کلمه توضیح، حرف برای گفتن داشته باشد. البته محتوا های دیگری مثل تیزر تبلیغاتی ، موشن گرافیک ، پادکست و غیره نیز می توانند به آگاهی مردم از نام برند شما کمک کنند.

لیبل هوشمند چیست؟
بیشتر بخوانید

شما باید بتوانید با عکس‌ های گویا و پویا، با مخاطبتان سخن بگویید و برندتان را به مخاطب بشناسانید. اما این کار چگونه ممکن است؟ آیا هر عکسی با هر کیفیتی می‌ تواند معرف خوبی برای ما باشد؟

از کجا یک عکاس حرفه ای صنعتی پیدا کنیم؟

معمولا در اطراف همه ما شخصی هست که یا محصولی برای فروش داشته باشد و یا بخواهد برای کسب و کار جدیدش تبلیغ نماید و یا حتی خود شما ممکن است تصمیم گرفته باشید دست سازه های سنتی خود را برای فروش در اینستاگرام یا یک مارکت آنلاین تبلیغ نمایید پس بین بحث های دوستانه و گپ های روزانه صحبت پیدا کردن گروهی متخصص برای عکاسی از محصولات و تبلیغات برندتان دور از ذهن نیست. آیا در مورد عکاسی صنعتی و تبلیغات حوزه برند ها اطلاعاتی دارید که با دوستانتان به اشتراک بگذارید و یا بتوانید بهترین فرد را برای کارتان انتخاب نمایید؟ چند راه برای پیدا کردن یک عکاس صنعتی وجود دارد.

    1. جستجو در گوگل
    2. جستجو در اینستاگرام
    3. از آنکادر عکاس بخواهید.

چه کسی می تواند یک عکاسی صنعتی حرفه ای انجام دهد؟

  1. عکاس صنعتی، باید تجهیزات لازم برای عکاسی صنعتی را داشته باشد: دوربین عکاسی، لنز مناسب، حداقل ۲ شاخه نور، پرده فون سفید یا زمینه سفید.
  2. آتلیه عکاسی صنعتی داشته باشد یا بتواند تجهیزات عکاسی خود را به محل شما بیاورد.
  3. ادیت نور و رنگ تصویر را توسط ابزار lightroom یا photoshop بلد باشد. زیرا او باید تمام عکس های شما را ادیت کرده و به شما تحویل بدهد.
  4. تجربه عکاسی زمینه سفید و عکاسی صنعتی را داشته باشد. حتما از فرد مورد نظر  نمونه کار مرتبط درخواست کنید.
۶ نمونه از لوگو های پولساز در جهان
بیشتر بخوانید

عکاسی-صنعتی-از-غذا

برای چه کسانی مناسب است؟

معمولا در عکاسی صنعتی، تعداد محصولاتی که باید عکاسی شوند، زیاد بوده و صاحب کسب و کار تمایل دارد تا در یک نوبت عکاسی، از همه محصولاتش عکس صنعتی تهیه شود تا بتواند در اینستاگرام یا وب سایتش برای فروش استفاده نماید.

به همین دلیل، تعرفه قیمت عکاسی صنعتی برای مشتری خیلی مهم می باشد! طبیعتا برای تعداد بالای محصولات، مشتریان دنبال یک قیمت مناسب هستند که برایشان صرفه اقتصادی داشته باشد.

سخن آخر

عکاسی صنعتی ، یک کار خلاقانه و ترکیبی از سوژه‌ های متفاوت و مختلف شامل افراد، محصول، کار، ساختمان و ابزار است. رعایت اصول حرفه‌ ای و حفظ ایمنی، خصوصا در محیط های صنعتی ضروری بوده و البته داشتن ابزار عکاسی با کیفیت، مانند دوربین‌ دارای لنز قوی و شاتر سرعت بالا، از الزامات کار عکاس صنعتی هستند.

یک عکاس صنعتی می ‎تواند در حوزه‎ های زیر به شما کمک نماید، بدیهی است توانایی‎ های او تنها محدود به این موارد نخواهد بود:

    • گرفتن عکس از غذا و محصولات غذایی
    • گرفتن عکس از کالاهای مختلف در فروشگاه‎های هدیه و لوازم یادگاری
    • عکاسی از کارخانه های مختلف و محصولاتشان
    •  تجهیزات ورزشی
    • عکاسی از پوشاک و کفش
    • عکاسی برای وب‎سایت‎ ها
    • تصویربرداری از کارهای هنری، ایجاد کاتالوگ‎های هنری و موارد مشابه
    • عکاسی از مبلمان

از این که همراه ما بوده‌اید از شما سپاسگزاریم. امیدواریم این مقاله برایتان سودمند و مفید واقع شده باشد.

 

برای دریافت مشاوره با ما در تماس باشید 09144066071

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *